STATE AND DIRECTIONS OF TRAVEL FARM DEVELOPMENT BELARUSIAN RAILWAY
DOI:
https://doi.org/10.18664/btie.74.281092Ключові слова:
railway, track facilities, economics, technology, trackАнотація
The track economy is the most important branch of the republic's railway transport, on the state of which the robotic capacity of the entire railway depends. The normal functioning of the track facilities is impossible without the use of modern resource-saving technologies, high-performance and modern technology, without the regular provision of materials for the repair and maintenance of the track. The purpose of the article is to analyze the state of the track and its main elements. The main task is to ensure the safety of train traffic. As shown by the safety analysis in 2020, 9 events were admitted related to the violation of traffic safety rules and the operation of railway transport. To ensure the safety of train traffic, it is necessary to study a number of issues on the maintenance of continuous-welded rail strings, including avoiding lateral wear by re-laying them, reducing the number of defective rails, including through the introduction of aluminothermic welding and surfacing of rails. In 2020, due to the implementation of the repair program and according to the actual state of the track, train speeds were increased by almost 350 km. In order to further strengthen the track facilities of the Belarusian Railway, ensure the safety of train traffic and increase the efficiency of planning of labor and material resources, in 2020, the Program for the repair of railway tracks of the Belarusian Railway for 2021 - 2023 was developed. The implementation of the Program for the repair of railway tracks of the Belarusian Railways for 2021 - 2023 will allow to exclude kilometers of railway tracks with overdue repairs available as of 01.01.2021 and prevent an increase in their number in subsequent years.
Посилання
Grib, V. M. (2018). Sovremennyye odkhody k razvitiyu putevogo khozyaystva [Modern approaches to the development of track facilities]. Vestnik BelGU-Ta. № 2(37). pp. 37–40.
Kovtun, P. V. Problemy povysheniya skorosti dvizheniya na sushchestvuyushchikh zheleznodorozhnykh liniyakh [Problems of increasing the speed of movement on existing railway lines].Problems of reliability and reliability of engineering equipment and business in the field of transport: mater. 7th Mіzhnar. science and technology conf. - Kharkiv: DZNUT,2018. - pp. 43–45.
Pevzner, V.O. Nauchnyye osnovy sistemy upravleniya sostoyaniyem puti [Scientific foundations of the track state control system]. M.: RAS, 2018.- 272 p.
Kurgan D.M. Methodology of retail sales in case of interconnection with a large warehouse dis. ... Dr. Tech. Sciences: 05.22.06. Dnipropetrovsk, 2017.35 p.
Zbirnik naukovikh prats of the ukrainian sovereign university of zaliznichny transport / ed. R.V. Vovk. - Kharkiv, 2020. No. 189 – No. 193.
Keith Barrow 350 km/h operation resumes on Beijing – Tianjin HSL // International Railway Journal. – 08.08.2018. Режим доступа: http://www.railjournal.com/index.php/asia/350km-h-operation-resumes-on-beijingtianjin-line.html?channel=523
Levinson David M. Accessibility impacts of high-speed rail // Journal of Transport Geography. – 2012. №22. – pp. 288 – 291.
Program for the repair of railway tracks of the Belarusian Railway for 2021 - 2023. Resolution of the Ministry of Transport and Communications of the Republic of Belarus dated December 20, 2020 No.124
The program for the replacement of turnouts for 2021 - 2025 Resolution of the Ministry of Transport and Communications of the Republic of Belarus dated December 20, 2020 No. 10 State program "Transport complex" for 2021–2025. Resolution of the Council of Ministers of the Republic of Belarus dated March 23, 2021 No. 165.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).