ОСНОВНІ ЦІЛІ СИСТЕМИ ЕКОНОМІЧНОЇ БЕЗПЕКИ ЗАЛІЗНИЧНОГО ТРАНСПОРТУ В ПОСТІНДУСТРІАЛЬНИЙ ПЕРІОД
DOI:
https://doi.org/10.18664/btie.75.281249Ключові слова:
економічна безпека, створювальне задоволення, економіка, постіндустріальний періодАнотація
Залізничний транспорт є ключовою ланкою життєзабезпечення країни, пов'язуючи всі її галузі в єдиний господарський комплекс за допомогою здійснення транспортного процесу, що об'єднує споживача і виробника сировини, продукції і послуг. Усі зміни в його роботі безпосередньо впливають як на інші галузі виробництва і споживання, так і на розвиток держави в цілому. Система економічної безпеки, будучи інтегрованою системою, сприяє інноваційному розвитку підприємства і захищає його від небажаних ризиків і загроз. Така система повинна сприяти підвищенню конкурентоспроможності залізничного транспорту за рахунок прийняття складних і нетрадиційних управлінських рішень. Основні цілі і завдання системи економічної безпеки підприємств залізничного транспорту, засновані на принципах творчого задоволення і враховують вимоги певного етапу постіндустріального періоду, сприятимуть не тільки підвищенню якості продукції в агресивному зовнішньому середовищі, а й відповідати цінностям морального вигляду, корпоративного духу, розвитку творчої активності тощо. З переходом від традиційного до індустріального, а потім і постіндустріального розвитку суспільства виникло явне протиріччя між матеріальним і духовним. Можна сказати, що постіндустріальний розвиток покликаний змістити пріоритети концепції цінності з товару як такого на наукові знання, високотехнологічні технології і творчий розвиток людської праці. Тобто змінюється сама концепція продукту: в нього включається творча складова. Іншими словами, якщо раніше наявність тільки отримання прибутку було основоположним критерієм успіху, то тепер на перше місце вийшли інноваційні розробки і нестандартні рішення поставлених завдань. Для більш глибокого розуміння і визначення цілей системи економічної безпеки в умовах сучасного розвитку суспільства необхідно розробити генезис постіндустріального економічного розвитку. Слід зазначити, що перехід від однієї стадії економіки до іншої не має різких меж, більш того, деякі характеристики однієї стадії плавно перетікають в іншу, ускладнюючи економічну структуру і додаючи в неї нові фактори. Ми вважаємо, що етапи постіндустріального економічного розвитку повинні виглядати так: економіка споживання, економіка вражень,; створювальна економіка, економіка щастя, моральна економіка.
Посилання
Бодрияйр Жан. Общество потребления. М.:Республика, 2006
Дж.К.Гэлбрейт. Новое индустриальное общество. АСТ, 2004.- 608с
Джозеф Пайн, Джеймс Гилмор «Экономика впечатлений». URL: http://www.management.com.ua/marketing/mark212.html)
Дикань В.Л. Економічна безпека підприємства [Текст]: навч. посіб ник / В.Л. Дикань, І. В. Воловельська, О. В. Маковоз. - Х .: УкрДАЗТ, 2011. - 243 с.
Дикань В.Л. Управління бізнесом [Текст]: підручник / Дикань В.Л., Панченко С.В., Маслова В.О., Воловельська І.В.- Х .: УкрДАЗТ, 2017. - 315 с.
Дикань В.Л., Воловельская І.В. Концептуальні підходи до забезпечення економічної безпеки підприємства // Вісник економіки транспорту и промісловості.-2018.-№64.- С.1-18
Клюня В.Л.; Черновалов А.В. Нравственность и экономика: сущность, модели. Минск: ГИУСТ БГУ,2016 – С.97-98
Колычева Е.Ю. Взаимосвязь экономики и нравственности в истории философской мысли: диссерт.канд.филос.наук: 09.00.03/Е.Ю.Колычева.-Курск.: Курский гос. Университет. 2012.-С.89094
Крючкова О.М. Общество по требления и экономика, основанная на нравственном выборе // Проблемный анализ и государственно-управленческое проектирование. 2011. № 4. Том 4. С. 113
Макарова Л.И. Нравственная экономика:сущность и предпосылки становления. №22(103)-2007. // Оценка экономических явлений. Экономический анализ: теория и практика
Сайт Центра гуманитарных технологий. URL http://gtmarket.ru/ratings/humandevelopment-index/human-developmentindex-info)
Статистика и обзор стран мира. URL http://stattur.ru/country.php].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).