ОЦІНЮВАННЯ ТА HAPОЩУВАННЯ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОГО КАПІТАЛУ ВАГОННОЇ ДІЛЬНИЦІ АТ «УКРЗАЛІЗНИЦЯ»
DOI:
https://doi.org/10.18664/btie.75.281303Ключові слова:
інтелектуальний капітал, залізничний транспорт, методика оцінювання інтелектуального капіталу, вагонна дільниця, SWOT-аналіз, цифровізаціяАнотація
В статті виконані розрахунки рівня інтелектуального капіталу Полтавської вагонної дільниці у 2016 – 2020 рр. Протягом розглянутого періоду він зменшився до 0,349 або на 15,5%, в основному за рахунок зменшення показника споживчого капіталу, незважаючи на незначне підвищення показників організаційного та людського капіталів. Виконаний SWOT-аналіз інтелектуального капіталу досліджуваного підприємства, який показав, що однією з найперспективніших можливостей нарощування ІК вагонної дільниці є цифровізація. На основі Дорожньої карти цифрової трансформації залізниці виділено цифрові технології які повинні впроваджуватися у вагонних дільницях, а саме: «Інтелектуальний пасажирський вагон», «Інтелектуальний пасажирський склад», а також «Мобільність як послуга».
Посилання
Підсумки роботи транспорту у 2020 році. Експрес випуск. Держкомстат України [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.ukrstat.gov.ua/
Стратегія АТ «Укрзалізниця» на 2019–2023 роки [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.uz.gov.ua/files/file/about/documents/% D0%A1%D1%82%D1%80%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%B3%D1%96%D1%8F-5-Тypography%20(%D1%83%D0%BA%D1%80).pdf
Назаренко І.Л. Інтелектуальний капітал ПАТ «Українська залізниця»: основні загрози [Текст] / І. Л. Назаренко, М. В. Косик // Вісник економіки транспорту та промисловості. - 2017. - № 58 (Додаток). - С. 279-282.
Корінь М. В. Напрямки збереження та розвитку інтелектуального капіталу залізничного транспорту / М. В. Корінь // Вісник економіки транспорту і промисловості. - 2013. - Вип. 44. - С. 56-59.
Назаренко І.Л., Мороз Т.О. Методика оцінки інтелектуального капіталу лінійних підприємств залізничного транспорту // Вісник економіки транспорту і промисловості. Харків, 2011. – Вип. 34. - С. 307 – 315.
Назаренко І.Л., Косик М.В. Удосконалення методики оцінки інтелектуального капіталу локомотивного депо: стаття // Глобальні та національні проблеми економіки (Електронне видання). 2017. Вип. 19. С.197-202. URL: http://globalnational.in.ua/issue-19-017/27-vipusk-19- zhovten-2017-r/3411-nazarenko-il-kosik-m-vudoskonalennya-metodikiotsinkiintelektualnogo-kapitalulokomotivnogo-depo (дата звернення 26.05.2021)
Назаренко І. Л. Оцінка інтелектуального капіталу вагонного депо / І. Л. Назаренко, Ю. Ю. Новак, О. В. Луценко // Вісник економіки транспорту і промисловості. - 2018. - № 63. - С. 111-119.
Назаренко І. Л. Система управління інтелектуальним капіталом структурних підрозділів залізничного транспорту (на прикладі моторвагонного депо) / І. Л. Назаренко, Д. В. Уживий // Вісник економіки транспорту та промисловості. - 2019. - № 67. - С. 139-149.
Назаренко, І. Л. Інноваційний розвиток вагонної дільниці [Текст] / І. Л. Назаренко, Н. В. Корчинська // Вісник економіки транспорту і промисловості. - 2018. - № 61. - С. 160-166.
Олійник О.М. Класифікація інтелектуального капіталу підприємств залізничного транспорту /О.М. Олійник // Вісник економіки транспорту та промисловості. № 40. 2012. С. 180-187.
Компанiєць В.В. Система якості управлiння (менеджменту) на залiзничному транспортi: концептуальнi підходи та методика оцінки «людської складової» /В.В. Компанiєць // Залiзничний транспорт України. 2009. № 3. С.42 - 47.
Дорожня карта цифрової трансформації залізниці, версія АППАУ. Rail EXPO : веб-сайт. URL: https://railexpoua.com/novyny/dorozhnyakarta/ (дата звернення: 10.11.2021).
Дикань В. Л. Управління реалізацією спільних інвестиційних проектів за участю підприємств залізничного транспорту в умовах цифровізації / В. Л. Дикань, Г. В. Обруч // Вісник економіки транспорту та промисловості. - 2020. - № 69. - С. 9-21.
Токмакова І. В. Цифрова трансформація залізничного транспорту як фактор його інноваційного розвитку / І. В. Токмакова, О. Ю. Чередниченко, І. М. Войтов, Я. С. Паламарчук // Вісник економіки транспорту і промисловості. - 2019. - № 68. - С. 125-134.
Назаренко І. Л. Нарощування інтелектуального капіталу вагонної дільниці шляхом цифровізації: тези доповіді / І. Л. Назаренко, А.В. Воробйова, Н.А. Погорілець. // Матеріали 17-ї науково-практичної міжнародної конференції "Міжнародна транспортна інфраструктура, індустріальні центри та корпоративна логістика" (3 - 4 червня 2021 р., м. Харків). УкрДУЗТ. – 2021. - С. 46 – 49.
«Укрзалізниця» запускає чат-бот у Viber та Telegram з функцією продажу квитків. 12.01.2021. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.uz.gov.ua/press_center/up_to_date_topic/532330/ (дата звернення: 10.11.2021).
Перцовський О. 2021 рік стане проривним у цифровізації послуг для пасажирів Укрзалізниці. 12.01.2021. – Режим доступу:
https://www.uz.gov.ua/press_center/up_to_date_topic/532465/ (дата звернення: 10.11.2021).
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).