НАПРЯМИ ТА ІНСТРУМЕНТИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ЗАЛІЗНИЧНОГО ТРАНСПОРТУ І ПІДВИЩЕННЯ РЕНТАБЕЛЬНОСТІ ЙОГО РОБОТИ
DOI:
https://doi.org/10.18664/btie.80.286706Ключові слова:
залізничний транспорт, конкурентоспроможність, рентабельність, цифровізація, інноваційно-технологічний паркАнотація
Встановлено, що на тлі фрагментації світової економіки та порушенням глобальних ланцюгів створення вартості додатковим випробуванням для вітчизняних суб’єктів господарювання стало загострення міждержавного конфлікту та активізація бойових дій у країні. Виявлено стале погіршення обсягових та якісних показників роботи залізничного транспорту і послаблення його конкурентних позицій на ринку транспортно-логістичних послуг. Досліджено особливості роботи залізничного транспорту в умовах ведення бойових дій і встановлено розширення кола завдань АТ «Укрзалізниця», пов’язаних із забезпеченням національної безпеки. Проаналізовано усталені проблеми функціонування залізничного транспорту. Досліджено пропозиції науковців щодо підвищення конкурентоспроможності залізничного транспорту. Доведено, що в умовах посилення нестабільності зовнішнього середовища та поглиблення соціально-економічної кризи в країні саме міжгалузеве інноваційне партнерство за участю залізничного транспорту слід розглядати як дієвий інструмент забезпечення його конкурентоспроможності. Відзначено доцільність створення інноваційно-технологічного парку, діяльність якого буде спрямована на генерування інноваційних ідей і розроблення інноваційної продукції. Вказано на значний потенціал формування безшовної транспортно-логістичної системи та надання інтегрованої транспортної послуги завдяки впровадженню цифрових рішень у залізничній галузі.
Посилання
Дикань В. Л. Індустріальноінноваційні центри як основа технологічного розвитку українських залізниць. Вісник економіки транспорту і промисловості. 2017. № 58. С. 7-9.
Дикань В. Л., Воловельська І. В. Розробка організаційно-економічної моделі інноваційної платформи. Вісник економіки транспорту і промисловості. 2019. № 68. С. 9-17.
Каличева Н.Є. Теоретико-методологічні засади забезпечення конкурентоспроможності підприємств залізничного транспорту в умовах трансформації бізнес-середовища: дис. …д-р екон. наук: 08.00.04. Харків, 2019. 525 с.
Корінь М. В. Розвиток інфраструктури залізничного транспорту в умовах транскордонного співробітництва: монографія. Харків: УкрДУЗТ, 2019. 401 с.
Лук’янова О. М., Борисенко О. М. Шляхи підвищення конкурентоспроможності залізничної галузі в сучасних умовах. Інфраструктура ринку. 2019. Вип. 36. URL : http://www.marketinfr.od.ua/journals/2019/36_2019_ukr/34.pdf(дата звернення: 14.12.2022).
Овчиннікова В. О. Стратегічне управління розвитком залізничного транспорту України : монографія. Х. : УкрДУЗТ, 2017. 427 с.
Токмакова І. В. Забезпечення гармонійного розвитку залізничного транспорту України : монографія. Х. : УкрДУЗТ, 2015. 403 с.
Чорний В. В. Конкурентні переваги залізниць на ринку вантажних перевезень. Вісник Чернігівського державного технологічного університету. Серія «Економічні науки». 2012. № 1 (56). URL : https://economicvistnic.stu.cn.ua/index.pl?task=arcls&id=115 (дата звернення: 14.12.2022).
Частка зернових вантажів в експортних перевезеннях УЗ досягла 55%. railinsider.com.ua : веб-сайт. URL : https://www.railinsider.com.ua/chastkazernovyh-vantazhiv-v-еksportnyhperevezennyah-uz-dosyagla-55/ (дата звернення: 15.12.2022).
У 2022 році втрати аграрного сектора внаслідок логістичних проблем можуть сягнути близько $ 10 млрд. agravery.com : веб-сайт. URL : https://agravery.com/uk/posts/show/u-2022-roci-vtrati-agrarnogo-sektora-vnaslidoklogisticnih-problem-mozut-sagnuti-blizko-10-mlrd (дата звернення: 18.12.2022).
Коефіцієнти до Збірника тарифів. АТ «Укрзалізниця» : веб-сайт. URL : https://www.uz.gov.ua/ (дата звернення: 14.12.2022).
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).