РОЛЬ КЛІЄНТООРІЄНТОВАНОСТІ У ЗАБЕЗПЕЧЕННІ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА
DOI:
https://doi.org/10.18664/btie.80.286760Ключові слова:
клієнти, ефективність, потреби, розвиток, стратегія, цифрові інструментиАнотація
Стаття присвячена питанням забезпечення конкурентоспроможності
підприємства за рахунок орієнтації діяльності підприємства на задоволення запитів клієнтів. Зазначено, що клієнтоорієнтованість виступає ключовою компетенцією при взаємовідносинах з цільовими клієнтами та при завоюванні нових. Відмічено, з метою досягнення сталого розвитку підприємства в довгостроковій перспективі необхідним є розроблення та запровадження клієнтоорієнтованої стратегії розвитку. Реалізація такої стратегії спроможна забезпечити постійне посилення економічної потужності фірми, покращення іміджу та репутації, розширення клієнтської бази та підвищення рівня конкурентоспроможності. Зазначено, що в сучасних умовах найбільш дієвими інструментами забезпечення клієнтоорієнтованого розвитку підприємства є цифрові.
Посилання
Ковальчук С. Розвиток клієнтоорієнтованості засобами краудсорсингу. Маркетинг в Україні. 2015. № 5. С. 34-48.
Романчукевич М.Й. Клієнтоорієнтованість як інструмент формування конкурентних переваг компаній. Інфраструктура ринку. 2018. № 21. С. 165-173. URL: http://dspace.tneu.edu.ua/bitstream/316497/33237/1/30.pdf.
Рябоконь Н.П., Мартінович В.Г. Індикатори клієнтоорієнтованого підходу. Науковий вісник Херсонського державного університету. Сер. : Економічні науки. 2016. Вип. 21(2). С. 104-107. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvkhdu_en_2016_21(2) 27.
Соломон М. Високі технології роботи з клієнтами. Як перетворити випадкового споживача в щирого прихильника. Вид.: Манн, Іванов, Фербер, 2013. 256 с.
Стрій Л.О. Маркетинг ХХІ століття. Концептуальні зміни та тенденції розвитку: монографія / За наук. ред. А. К. Голубєва. Одеса: ВМВ, 2010. 320 с.
Цуркан В.І. Клієнтоорієнтованість фірми. Галицький економічний вісник. 2019. Том 48. № 1. С. 101-108.
Яценко О.В. Проблеми та шляхи реалізації стратегії клієнтоцентричності компаній в умовах глобалізації ринків. Науковий вісник. Всеукраїнська асоціація молодих науковців. Науки: економіка, політологія, історія. 2019. № 7 (186). С. 103–112.
Юзик Л.О. Конкурентоспроможність підприємтва на засадах соціально-орієнтованого маркетингу. Економіка. Управління. Інновації. 2009. № 2. URL: www.irbis-nbuv.gov.ua › cgi-bin › irbis_nbuv › cgiirbis_64 › eui_2009_2.
Богоявленський О.В. Управління процесами взаємовідносин з клієнтами як фактор підвищення конкурентоспроможності вітчизняних підприємств та їх продукції. Зовнішня торгівля: економіка, фінанси, право. 2014. № 2 (73). С. 73–81.
Костюк Г.В., Сторожук В.В. Формування позитивного іміджу підприємства. Вісник Київського національного університету технологій та дизайну. 2014. № 1. С. 176-181.
Шевченко А.В., Ганжа А.О. Визначення ефективності впровадження CRM системи на підприємстві. Інноваційно-інвестиційні проблеми розвитку економіки України: матеріали VІ Міжнародної науковопрактичної конференції (м. Київ, 7 грудня 2017 р.). К.: Національний авіаційний університет, 2017. Ч. 1. С. 73-74.
Каличева Н.Є., Прокопенко А.О. Підходи до створення універсального іміджу для забезпечення конкурентоспроможності підприємств громадського харчування. Вісник економіки транспорту і промисловості. 2017. № 60. С. 140-146.
Дикань В.Л., Боровик Ю.Т., Полякова О.М., Уткіна Ю.М. Забезпечення конкурентоспроможності підприємств: навчальний посібник. Х.: УкрДАЗТ, 2011. 387 с.
Каличева Н.Є., Григоров А.В. Цифрові технології, як засіб клієнтоорієнтованого розвитку підприємства. Актуальні проблеми маркетингового менеджменту. Виклики сьогодення: матеріали ІХ Міжнародної наук.-практ. конф. здобувачів та молодих вчених (Луцьк, 21 жовтня 2022 р.) / відп. ред. Войтович С.Я. Луцьк : ІВВ Луцького НТУ, 2022. С. 195-197.
Дикань В.Л., Толстова А.В. Розвиток економіки України на основі принципу рівноправності відносин держави, бізнесу та суспільства. Вісник економіки транспорту та промисловості. 2018. № 63. С. 9-19.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).