КОМЕРЦІЙНА ДІЯЛЬНІСТЬ В УМОВАХ ЦИФРОВІЗАЦІЇ: ВИКЛИКИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ

Автор(и)

  • Н. Є. Каличева Український державний університет залізничного транспорту, Україна
  • Н. І. Зеленцова Український державний університет залізничного транспорту, Україна

DOI:

https://doi.org/10.18664/btie.81-82.287307

Ключові слова:

підприємницька діяльність, конкуренція, цифровізація, інструменти електронної комерції, конкуренті сили, інформаційне забезпечення

Анотація

У сучасних ділових відносинах електронна комерція являє собою підприємницьку діяльність фізичних та юридичних осіб, у рамках якої вони продають товари, виконують роботи або надають послуги, використовуючи електронні повідомлення та електронні контракти. Стаття присвячена питанням впливу конкурентних сил на комерційну діяльність підприємства в умовах цифровізації. Розкрито переваги застосування інструментів електронної комерції для споживачів та підприємств. Окреслено конкурентні сили, які мають значний вплив на ринкові процеси у сфері, а саме сила постачальників, сила покупців, сила можливих нових гравців на ринку, сила товарів-замінників, сила внутрішньої конкуренції. Виокремлено проблеми розвитку та поширення електронної комерції в нашій країні. Зазначено, що важливим є не лише державна підтримка, а й нормативний захист інтересів покупців.

Біографії авторів

Н. Є. Каличева , Український державний університет залізничного транспорту

д.е.н., професор

Н. І. Зеленцова, Український державний університет залізничного транспорту

магістр

Посилання

Дикань В. Л. та ін. Забезпечення конкурентоспроможності підприємств: підручник. Харків: УкрДАЗТ, 2012. 415 с.

Ринок електронної комерції 2022: тренди, інструменти та потреби онлайн-покупців. URL: https://blog.liga.net/user/astorozhuk/article/rinok-elektronnoi-komertsii-2022-trendi-instrumenti-ta-potrebi-onlayn-pokuptsiv

Возний М. І. Міжнародна електронна торгівля. Проблеми та перспективи розвитку в Україні. Збірник наук. праць Буковинського університету. Економічні науки. 2011. Вип. 7. С. 243–252.

Задвірний Я., Орловська А. Використання можливостей електронної комерції у процесі ведення бізнесу. Формування ринкової економіки в Україні. 2008. Вип. 18. -С. 70-75.

Калашников І. Б., Вавиліна А. В, Якубова Т. Н. Новий технологічний уклад на шляху становлення інноваційної економіки. Креативна економіка. 2018. № 12. С.1307 – 1320.

Одарченко А. М., Сподар К.В. Особливості електронної комерції та перспективи її розвитку в Україні. Бізнес Інформ. 2015. №1. C. 342–346.

Чучко Н. О., Лозікова Г. М. Електронна торгівля в системі світогосподарських відносин. Економіка промисловості. 2011. № 4. С. 153–158.

Юдін О. М., Макарова М. В., Лавренюк Р. М. Системи електронної комерції: створення, просунення і розвиток: монографія. Полтава : РВВ ПУЕТ, 2011. 201 с.

Ховрак І. Електронна комерція в Україні: переваги та недоліки. Економіка. Фінанси. Право. 2013. № 4. С. 16–20

Чайковська В. П. Електронна комерція в Україні: сучасний стан та тенденції розвитку. Інтелект XXI. 2016. № 3. С. 38-48.

Шапенко Л.О., Ткаченко Є.М. Теоретико-правові аспекти розвитку цифрової економіки в Україні. Інтернаука. Cерія «Юридичні науки». 2019. № 4. URL: https://er.nau.edu.ua/handle/ NAU/40191

Товарознавство та комерційна діяльність: підручник / В. Л. Дикань та ін.; за ред. В. Л. Дикань. Харків: УкрДУЗТ, 2018. 362 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-30

Номер

Розділ

Економіка підприємства