НАПРЯМИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СТРАТЕГІЧНОЇ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА

Автор(и)

  • Б. Б. Остапюк Український державний університет залізничного транспорту, Україна
  • К. О. Клименко Український державний університет залізничного транспорту, Україна
  • О. О. Кириченко Український державний університет залізничного транспорту, Україна

DOI:

https://doi.org/10.18664/btie.83.300397

Ключові слова:

конкурентні переваги, управління, стратегія, ефективність, конкуренція, монополія, ринок

Анотація

Стаття присвячена визначенню стратегічних напрямів забезпечення конкурентоспроможності підприємства в сучасних умовах господарювання. Зазначено, що конкурентоспроможність є складним об’єктом управління. Окреслено, що побудову системи управління конкурентоспроможністю підприємства найчастіше пов’язують з реалізацією принципів маркетингового або процесного підходу. Визначено, які конкурентні переваги підприємство повинно мати на економічному ринку, ринку техніки, ринках трудових, матеріальних та фінансових ресурсів. Встановлено, що управління стратегічною конкурентоспроможністю підприємства спрямоване на формування та підтримку конкурентних переваг на різних ринках на тривалу перспективу розвитку. Розкрито етапи реалізації стратегічного управління конкурентоспроможністю підприємства за сегментами ринку.

Біографії авторів

Б. Б. Остапюк, Український державний університет залізничного транспорту

канд. екон. наук

К. О. Клименко, Український державний університет залізничного транспорту

здобувач вищої освіти

О. О. Кириченко, Український державний університет залізничного транспорту

здобувач вищої освіти

Посилання

Амосов О. Ю. Оцінка потенціалу конкурентоспроможності як основного аспекту розвитку підприємства. Проблеми економіки. 2011. № 3. С. 79-83.

Васильців Т. Г., Кравчук Н. Я. Конкурентні переваги підприємства та обґрунтування стратегії їх забезпечення. Науковий вісник НЛТУУ. 2013. Вип. 23.2. С. 248-252.

Калюжна О., Мірошниченко І., Черепньова А. Стратегії підвищення конкурентоспроможності сільськогосподарських підприємств. Науковий Вісник МНУ імені В. О. Сухомлинського. Економічні науки. 2017. № 2 (9). С. 17-22.

Бондаренко С. М., Готь О. Я. Стратегія підприємства як чинник його конкурентоспроможності. Ефективна економіка. 2017. № 6. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=5660.

Іванов Ю. Б., Іванова О. Ю. Стратегія формування конкурентних переваг підприємства в умовах інтенсивної конкурентної боротьби. Проблеми економіки. 2012. № 4. С. 121–128.

Кривенко М. Стратегія формування конкурентних переваг підприємства. Вісник Київ. нац. ун-ту імені Тараса Шевченка: Економіка. 2008. № 99–100. С. 44–48.

Дикань В. Л., Боровик Ю. Т., Полякова О. М., Уткіна Ю. М. Забезпечення конкурентоспроможності підприємств: навчальний посібник. Х.: УкрДАЗТ, 2011. 387 с.

Юзик Л.О. Конкурентоспроможність підприємства на засадах соціально-орієнтованого маркетингу. Економіка. Управління. Інновації. 2009. № 2. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/eui_2009_2_42.

Балабанова Л. В., Холод В. В. Маркетингове управління конкурентоспроможністю підприємств: стратегічний підхід: монографія. Донецьк: Дон ДУЕТ ім. М. Туган-Барановського, 2006. 294 с.

Ареф’єва О. В. Стратегічне забезпечення життєвого циклу підприємства. Актуальні проблеми економіки. 2008. № 3 (81). С. 43–50.

Каличева Н. Є., Островерх Г. Є., Орехов М. В. Формування конкурентних переваг українських підприємств в умовах економічної кризи спричиненої воєнним часом. Вісник економіки транспорту і промисловості. 2022. № 78-79. С. 77-86. Режим доступу:

https://kart.edu.ua/wpcontent/uploads/2022/05/78-79-1.pdf

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-10-30

Номер

Розділ

Економіка підприємства