КОНЦЕПТУАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ ЦИФРОВОЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ СУЧАСНОГО БІЗНЕСУ
DOI:
https://doi.org/10.18664/btie.84.301261Ключові слова:
цифровізація, бізнес, підприємство, управління, розвиток, інновація, стратегія, Індустрія 4.0Анотація
У статті з’ясовано, що сьогодення функціонування вітчизняного бізнесу характеризується трансформаційними змінами макроекономічного та мікроекономічного характеру, які обумовлені розвитком процесів цифровізації. Доведено, що сучасному суб’єкту господарювання, незалежно від його типу і розміру, необхідно бути готовими до узгодження або навіть заміни своїх поточних бізнеспроцесів новими, які не обов’язково можуть їх влаштовувати на сучасному етапі розвитку. Досліджено концептуальні положення управління приватним бізнесом в умовах трансформацій. Виділено тематичні складові цифровізації бізнесу (динамічні можливості, стратегія, штучний інтелект, управління змінами, спільне створення цінності та екосистема), спроможних стати дієвою основою для формування організаційно-економічних положень забезпечення розвитку вітчизняного бізнесу.
Посилання
Dykan V., Tokmakova I, Ovchynnikova V., Korin M., Obruch H. Strategic Management of Innovation Activity of Railway Enterprises within Digital Changes in the Industry. AIP Conference Proceeding. 2023. Vol. 2490(1), Is. 1. URL: https://doi.org/10.1063/5.0143859.
Овчиннікова В. О., Обруч Г. В. Світовий досвід та українські реалії цифровізації підприємств залізничного транспорту. Європейський вектор модернізації економіки: креативність, прозорість та сталий розвиток: матеріали XІІ Міжнар. наук.-практ. конф. (27-28 травня 2020 р., м. Харків). Харків: ХНУБА, 2020. С. 428 – 430.
Січкаренко К.О. Вплив цифровізації економіки на розвиток транспортної галузі. Причорноморські економічні студії. 2019. Вип. 38-1. С. 76-79.
Тимошенко О.В. Виклики та загрози четвертої промислової революції: наслідки для України. Бізнес інформ. 2019. № 2. С. 21-29.
Бавико О. Є. Цифровізація бізнес-процесів як елемент стратегії сталого смарт-розвитку підприємницьких структур. Економічний журнал Одеського політехнічного університету. 2023. № 2 (24). С. 15 – 23.
Чому сучасна логістика неможлива без якісної інтеграції даних. Центр транспортних стратегій : вебсайт. URL:https://cfts.org.ua/blogs/chomu_suchasna_logistika_nemozhliva_bez_yakisno_integratsi_danikh_671.
Стукан Т. М. Інноваційна діяльність як фактор забезпечення економічної безпеки підприємства. АгроСвіт. 2019. № 24. С. 118 − 124.
Яновська В. П., Портний О. В., Накалюжна А. О. Ключові фактори розвитку компаній в інноваційній економіці. Вісник Хмельницького національного університету. Серія «Економічні науки», 2020. № 6. С. 20 – 26.
Пищуліна О. Дві сторони цифрових технологій: "цифрова диктатура" або збереження стійкості. Разумков центр : веб-сайт. URL : https://razumkov.org.ua/statti/dvi-storonytsyfrovykh-tekhnologii-tsyfrova-dyktaturaabo-zberezhennia-stiikosti.
Про що говорили на Hannover Messe: «Промисловість 4.0». ua.automation.com : веб-сайт. URL : http://ua.automation.com/content/o-chemgovorili-na-hannover-messe-promyshlennost-4.
Liu D., Chen S., Chou, T. Resource fit in digital transformation: Lessons learned from the CBC Bank global e-banking project. Management Decision, 2011. Vol. 49(10), pp. 1728–1742.
URL: https://doi.org/10.1108/00251741111183852.
Matt C., Hess T., Benlian A. Digital transformation strategies. Business & Information Systems Engineering, 2015. Vol. 57(5), pp. 339–343.
Hess T., Benlian, A., Matt, C., Wiesbock F. (2019). Options for formulating a digital transformation strategy. MIS Quarterly Executive, Vol. 15 (2), pp. 123–139. URL:https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0011959099&partnerID=40&md5=6fb58c898148e5fa1970287aa017439.
Bondar, S., Hsu, J. C., Pfouga, A., & Stjepandi´c, J. (2017). Agile digital transformation of System-of-Systems architecture models using Zachman framework. Journal of Industrial Information Integration, Vol. 7, 33–43. URL : https://doi.org/10.1016/j. jii.2017.03.001
Schallmo D., Williams C., Boardman L. Digital Transformation Of Business Models – Best Practice, Enablers, And Roadmap. In Digital Disruptive Innovation, 2019. Vol. 36, pp. 119–138. URL : https://doi.org/10.1142/9781786347602_0005.
Heavin C., Power D. Challenges for digital transformation–towards a conceptual decision support guide for managers. Journal of Decision Systems, 2018. Is. 27. рр. 38–45. URL :
https://doi.org/10.1080/12460125.2018.1468697.
Vial G. Understanding digital transformation: A review and a research agenda. Journal of Strategic Information Systems, 2019. Is. 28(2). рр. 118–144. URL : https://doi.org/10.1016/j. jsis.2019.01.003.
Bouncken R. B., Kraus S., Roig-Tierno N. Knowledge- and innovationbased business models for future growth: digitalized business models and portfolio considerations. Review of Managerial Science, 2021. Is. 15(1). рр. 1–14. URL : https://doi.org/10.1007/ s11846-019-00366-z.
Guenzi P., Habel J. Mastering the digital transformation of sales. California Management Review, 2020. Is. 62(4), рр. 57–85. URL : https://doi.org/10.1177/0008125620931857.
ТОП-10 стратегічних технологій для цифрового бізнесу у 2022 році. hub.kyivstar.ua: веб-сайт. URL : https://hub.kyivstar.ua/news/top-10-strategichnyh-tehnologij-dlya-czyfrovogobiznesu-u-2022-roczi.
П’ять найпривабливіших країн із цифровою економікою. tech.liga.net : веб-сайт. URL :
https://tech.liga.net/technology/novosti/pyatsamyh-privlekatelnyh-stran-s-tsifrovoyekonomikoy.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).