РОЗРОБЛЕННЯ МОДЕЛІ УПРАВЛІННЯ РОЗВИТКОМ ЛОГІСТИЧНОГО ПОТЕНЦІАЛУ ПІДПРИЄМСТВ ЗАЛІЗНИЧНОГО ТРАНСПОРТУ
DOI:
https://doi.org/10.18664/btie.86.309853Ключові слова:
цифровізація, логістичний потенціал, модель управління, підприємства залізничного транспорту, трендиАнотація
У статті визначено, що пандемія та повномасштабне воєнне вторгнення завдали масштабних збитків логістичному потенціалу країни. Аргументовано, що в усьому світі логістичний потенціал трансформується під впливом провадження цифрових технологій і рішень, які дозволяють на якісному рівні організувати процес транспортно-логістичного обслуговування, підтримуючи системний зв’язок з усіма учасникам ринку. Охарактеризовано ключові детермінантами впливу на логістичний потенціал транспортних компаній в умовах цифровізації. Сформовано модель управління розвитком логістичного потенціалу підприємств залізничного транспорту, що ґрунтується на принципах адаптивності, предиктивності, інноваційності, інтероперабельності, узгодженості та відкритості і окреслює цифрові інструменти та орієнтири забезпечення його цифрової трансформації.
Посилання
По дорозі: українська транспортно-логістична галузь проходить шлях від ступору на початку війни до інтеграції у євромережі. delo.ua: веб-сайт. URL : https://delo.ua/transport/po-doroziukrayinska-transportno-logisticna-galuzproxodit-slyax-vid-stuporu-na-pocatku-viinido-integraciyi-u-jevromerezi-411142/ (дата звернення: 25.05.2024).
Цифрова стратегія України 2020 : успішна інтеграція країни у глобальний ринок. ckp.in.ua: веб-сайт. URL : https://ckp.in.ua/events/16407 (дата звернення: 25.05.2024).
Дикань В. Л., Обруч Г. В. Формування бізнес-моделі збалансованого розвитку підприємств в умовах цифровізації економіки. Адаптивне управління: теорія і практика. Серія «Економіка». 2021. Вип. 11 (22). URL :
https://amtp.org.ua/index.php/journal2/article/view/406/350 (дата звернення: 25.05.2024).
Левченко О. Сутність і зміст організаційно-економічного механізму управління логістичним потенціалом підприємств залізничного транспорту. Збірник наукових праць Державного економіко-технологічного університету транспорту. Сер.: Економіка і управління. 2014. № 29. С. 148-155.
Овчиннікова В. О., Торопова В.І. Розвиток підприємств залізничного транспорту України в умовах цифровізації. Вісник економіки транспорту і промисловості. 2019. № 68. С. 175-181.
Пилипенко А. А. Логістичний потенціал підприємства: обмеження, методика оцінювання та організація управління. Вісник економіки транспорту і промисловості. 2008. № 21. С. 60–64.
Чорнописька Н. В., Стасюк К. З. Логістичний потенціал: до питання термінології. Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення та проблеми розвитку. 2021. № 3 (2). С. 121 – 126.
Ткачова М. О., Шишкін В. О. Управління логістичним потенціалом підприємства в умовах глобалізації економічного середовища. Науковий вісник Херсонського державного університету. Сер.: Економічні науки. 2018. № 31. С. 137-140.
Токмакова І. В., Шатохіна Д.А., Мельник С.В. Стратегічне управління розвитком підприємств в умовах цифровізації економіки. Вісник економіки транспорту і промисловості. 2018. № 64. С. 283-291.
Логістична складова повоєнного відновлення: підходи та пошуки ресурсів. Укрінформ : веб-сайт.
URL : https://www.ukrinform.ua/rubricvidbudova/3700927-logisticna-skladovapovoennogo-vidnovlenna-pidhodi-ta-posukresursiv.html. (дата звернення: 25.05.2024).
Обруч Г. В. Цифрова трансформація підприємств залізничного транспорту в умовах розбудови глобального цифрового транспортнологістичного простору. Вісник економіки транспорту і промисловості. 2021. № 74. С. 91-101.
Обруч Г. В. Цифровізація як ключовий мегатренд трансформації глобального економічного середовища. Вісник Одеського національного університету. Серія : Економіка. 2020. Т. 25. Вип. 1 (80). С. 163-170.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).