ЕНЕРГЕТИЧНИЙ ПЕРЕХІД СЕКТОРІВ НАЦІОНАЛЬНОЇ ЕКОНОМІКИ: ДОСВІД ТА ПЕРСПЕКТИВИ
DOI:
https://doi.org/10.18664/btie.86.309983Ключові слова:
енергетичний перехід, сектори національної економіки, джерела відновлюваної енергетики, сонячна енергетика, енергомісткістьАнотація
Сучасне суспільство дійшло межі можливого використання екстенсивного розвитку економіки, відбувалося нарощування застосування продукції, яка випускається та споживається, збільшення викидів, що забруднюють навколишнє середовище. Відновлювана енергетика є можливістю зберегти екологію, сприяє створенню нових можливостей. Її впровадження пов’язане із процесом енергетичного переходу, який супроводжується проблемами, що вирішуються з огляду на національні особливості.
Посилання
Busch H., Radtke J., Islar M. Safe havens for energy democracy? Analysing the low-carbon transitions of Danish energy islands. Z Politikwiss. 2023. Vol. 33. Р. 227–251.
Caulfield B., Furszyfer D., Stefaniec A., Fole A. Measuring the equity impacts of government subsidies for electric vehicles. Energy. 2022. Vol. 248. URL: https://ideas.repec.org/a/eee/energy/v248y2022ics0360544222004911.html (Accessed 17.12.2023)
Celasun O., Sher G., Topalova P., Zhou J. Cars and the Green Transition: Challenges and Opportunities for European Workers. IMF Working Papers. 2023. Vol. 116. URL: https://www.imf.org/en/Publications/WP/Issues/2023/06/02/Cars-and-the-GreenTransition-Challenges-and-Opportunities-forEuropean-Workers-534091 (Accessed 17.12.2023)
Čižinská R., Chládková J. Selected Impacts of Regulation (EU) 2019/631 On Value Creation in the Automative Industry. Financial Internet Quarterly (formerly eFinanse). Sciendo. 2021. Vol. 17(3). P. 76-87.
Delanote J., Ferrazzi M., HanzlWeiß D., Kolev A., Locci A., Petti S., Rückert D., Schanz J., Slacik T., Stanimirovic M., Stehrer R., Weiss C.,
Wuggenig M. Recharging the batteries: How the electric vehicle revolution is affecting Central, Eastern and South-Eastern Europe. European Investment Bank. 2022. URL: www.eib.org/attachments/publications/econ_recharging_the_batteries_en.pdf (Accessed 17.12.2023)
de Oña J., Estévez E., de Oña R. Public transport users versus private vehicle users: Differences about quality of service, satisfaction and attitudes toward public transport in Madrid (Spain). Travel Behaviour and Society. 2021. Vol. 23. P. 76-85.
Dolge K., Barisa A., Kirsanovs V., Blumberga D. The status quo of the EU transport sector: Cross-country indicatorbased comparison and policy evaluation. Applied Energy. 2023. Vol. 334. URL: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0306261923000648 (Accessed 17.12.2023)
Gheuens J. Putting on the brakes: the shortsightedness of EU cardecarbonization policies. Npj Clim. Action. 2023. Vol. 2. Iss. 3 URL:
https://www.nature.com/articles/s44168-023-00038-5 (Accessed 17.12.2023)
Giuli М., & Oberthür S. Assessing the EU’s Evolving Position in Energy Geopolitics under Decarbonisation. The International Spectator. 2023. Vol. 58:3. P. 152-170.
Gómez Vilchez J.J., Julea A., Peduzzi E., et al. Modelling the impacts of EU countries’ electric car deployment plans on atmospheric emissions and concentrations. Eur. Transp. Res. Rev. 2019. Vol. 11, 40. URL: https://etrr.springeropen.com/articles/10.1186/s12544-019-0377-1 (Accessed 17.12.2023)
González R.M., Marrero G., Marrero, A.S. and López J.R. Analyzing CO2 emissions from passenger cars in Europe A dynamic panel data approach. Energy Policy. 2019. Vol. 129(C). P, 1271-1281.
Hainsch K. Identifying policy areas for the transition of the transportation sector. Energy Policy. 2023. Vol. 178. URL: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0301421523001763 (Accessed 17.12.2023).
Neshat N., Kaya M., Zare S.G. Exploratory policy analysis for electric vehicle adoption in European countries: A multi-agent-based modelling approach. Journal of Cleaner Production. 2023. Vol. 414. URL: https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0959652623015597 (Accessed 17.12.2023).
New registrations of electric vehicles in Europe. European Environment Agency. 2023. URL: https://www.eea.europa.eu/en/analysis/indicators/new-registrations-of-electricvehicles?activeAccordion=ecdb3bcf-bbe9-4978-b5cf-0b136399d9f8 (Accessed 17.12.2023).
Renou-Maissant P., Abdesselam R. & Bonnet J. Trajectories for Energy Transition in EU-28 Countries over the Period 2000–2019: a Multidimensional Approach. Environ Model Assess. 2022. Vol. 27. Р. 525–551.
Rokicki T., Bórawski P., Bełdycka-Bórawska A., Żak A., Koszela G. Development of Electromobility in European Union Countries under COVID-19 Conditions. Energies. 2022. Vol. 15(1):9. URL: https://www.mdpi.com/1996-1073/15/1/9 (Accessed 17.12.2023).
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).