ЛОГІСТИЧНИЙ ПОТЕНЦІАЛ УКРАЇНИ: ПРОБЛЕМИ ТА НАПРЯМИ ЙОГО ПОСТВОЄННОГО ВІДРОДЖЕННЯ
DOI:
https://doi.org/10.18664/btie.87.322634Ключові слова:
логістичний потенціал, збитки, транспортно-логістична інфраструктура, проблеми розвитку, напрями поствоєнного відродженняАнотація
У статті досліджено вплив воєнних дій на логістичний потенціал України. Проаналізовано економічні наслідки, завдані об’єктам транспортно-логістичної інфраструктури в результаті агресивних вчинків ворога. Встановлено, що для підтримки обороноздатності країни і впевненої перемоги у війні сьогодні вкрай важливо стимулювати процеси відбудови логістичного потенціалу України і сприяти формуванню безпечних транспортно-логістичних ланцюгів. На цій основі визначено ключові напрями поствоєнного відродження логістичного потенціалу України.
Посилання
Біла І., Ілюхіна В. Економіка війни в Україні: наслідки та можливі конкурентні переваги в повоєнний період. Економіка та суспільство. 2024. № 59. URL: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-59-160 (дата звернення: 13.09.2024).
Васильців Н. Трансформація та адаптація логістики до викликів в умовах воєнного стану. Економіка та суспільство. 2023. № 55. URL: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-55-78 (дата звернення: 13.09.2024).
Дикань В. Л. Національна модель індустріального розвитку країни: організаційно управлінський аспект. Вісник економіки транспорту і промисловості. 2023. № 81-82. С. 11-34.
Завербний А.С., Двуліт З.П., Вуєк Х.І. Особливості формування логістичних ланцюгів в умовах війни та у післявоєнний період. Економіка та суспільство. 2022. № 43. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/1750 (дата звернення: 13.09.2024).
Литюга Ю., Морожик О. Логістика як ключовий фактор функціонування підприємства у військових умовах. URL: https://ir.kneu.edu.ua/server/api/core/bitstreams/eb2b3d48-6355-4444-8404-9a168cc2874d/content (дата звернення: 14.09.2024).
Обруч Г. В., Фролова Н. Л., Пихтін А. В. Управління розвитком підприємств на основі цифрової трансформації логістичних процесів. Вісник економіки транспорту і промисловості. 2023. № 83. С. 244-253.
Звіт про прямі збитки інфраструктури від руйнувань внаслідок військової агресії Росії проти України станом на початок 2024 року. Київська школа економіки: веб-сайт. 2024. URL: https://kse.ua/wpcontent/uploads/2024/04/01.01.24_Damages_Report.pdf. (дата звернення: 17.09.2024).
Донбас і Крим: ціна повернення : монографія / за заг. ред. В. П. Горбуліна, О. С. Власюка, Е. М. Лібановоі, О. М. Ляшенко. К. : НІСД, 2015.
Крим. Анексована Власність. Annexed Property in Crimea / Тищенко Ю., Каздобіна Ю., Дячук М. ; За заг. ред. Ю. Тищенко. Київ : ТОВ «Агентство» Україна», 2016. 148 с.
Горюнов Д., Твардовський А., Кольцов М., Юзьків В., Сахно Г., Прохоров Б. Оцінка економічних втрат України від тимчасової окупації Кримського півострову: аналітична записка. 2021. 56 с.
Підраховано матеріальні збитки «Укрзалізниці» за час війни. lenta.ua: вебсайт. URL: https://lenta.ua/pidrahovanomaterialni-zbitki-ukrzaliznitsi-za-chas-viyni-120858/ (дата звернення: 15.09.2024).
Система підтримки залізничників «Залізна родина». zalizna-rodyna.uz: вебсайт. URL: https://zalizna-rodyna.uz.gov.ua/(дата звернення: 17.09.2024).
За понад 2,5 роки війни росіяни здійснили більш як пів сотні атак на українську портову інфраструктуру. zmina.info: веб-сайт. URL: https://zmina.info/news/rosiyany-zdijsnylyponad-piv-sotni-atak-na-ukrayinsku-portovuinfrastrukturu/ (дата звернення: 15.09.2024).
Проєкт Плану відновлення України. Матеріали робочої групи «Аудиту збитків, понесених внаслідок війни». Кабінет Міністрів України: веб-сайт. URL: https://www.kmu.gov.ua/storage/app/sites/1/recoveryrada/ua/au dit-of-war-damage.pdf (дата звернення: 17.09.2024).
Букатюк У. «Українські порти – це знову 90 % зовнішньої торгівлі». Заступник міністра інфраструктури Васьков – про роботу морського коридору та розширення торгових шляхів. forbes.ua: вебсайт. URL: https://forbes.ua/money/strategiyaukraini-teper-rozbudovuvati-vsi-mozhlivilogistichni-marshruti-zastupnik-ministrainfrastrukturi-yuriy-vaskov-pro-novi-eksportnishlyakhi-ta-povernennya-importu-v-ukrainskiporti-23032024-20092 (дата звернення: 12.09.2024).
Київський регіон втратив п’яту частину від загального обсягу складських площ. logistics-ukraine.com: веб-сайт. URL: https://logisticsukraine.com/2022/04/18/%D0%BA (дата звернення: 17.09.2024).
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).