ОЦІНКА ЕФЕКТИВНОСТІ ЛОГІСТИЧНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ ПІДПРИЄМСТВ-РИТЕЙЛЕРІВ

Автор(и)

  • Г. В. Обруч Український державний університет залізничного транспорту, Україна
  • Д. В. Сотніков Український державний університет залізничного транспорту, Україна
  • В. В. Костенко Український державний університет залізничного транспорту, Україна

DOI:

https://doi.org/10.18664/btie.87.322744

Ключові слова:

ритейл, логістичний менеджмент, логістичні операції, управління запасами, ланцюг постачання, логістична інфраструктура, логістичні ризики, оптимізація

Анотація

У статті досліджено ключові аспекти логістичного управління, які впливають на загальну продуктивність і конкурентоспроможність ритейлерів. Проведено аналіз основних типів та етапів логістичних процесів, включаючи постачання, зберігання та розподіл товарів, а також їх вплив на споживчий попит. Акцентовано увагу на важливості оптимізації логістичних операцій та впровадження інноваційних технологій для підвищення якості обслуговування клієнтів і зменшення витрат. Особливу увагу приділено ролі персоналу у процесах логістичного менеджменту, оскільки висококваліфіковані співробітники є запорукою успішної реалізації логістичних стратегій. Розглянуто стратегії управління ризиками, які є невід’ємною частиною логістичного менеджменту. Виявлено основні ризики, пов’язані з перебоями у постачанні, коливаннями цін на сировину, змінами у споживчому попиті, а також впливом зовнішніх факторів, таких як економічні кризи або природні катастрофи. Встановлено методи і стратегії, що допомагають ритейлерам адаптуватися до динамічних умов ринку і зменшити негативний вплив ризиків на їхню діяльність. Результати дослідження підтверджують, що ефективний логістичний менеджмент, включаючи належну підготовку і управління персоналом, є критично важливим для досягнення стабільності та прибутковості підприємств-ритейлерів, що підкреслює необхідність постійного аналізу та вдосконалення логістичних процесів.

Біографії авторів

Г. В. Обруч, Український державний університет залізничного транспорту

д-р екон. наук, доцент

Д. В. Сотніков, Український державний університет залізничного транспорту

здобувач вищої освіти

В. В. Костенко, Український державний університет залізничного транспорту

здобувач вищої освіти

Посилання

Багорка М. О., Ільченко Т. В., Кравець О. В. Місце логістичного менеджменту в системі управління підприємством. Економіка та суспільство. 2023. № 53. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/2659/2575.

Дудар Т. Г., Волошин Р. В. Основи логістики : навч. посіб. К. : ЦУЛ, 2012. 202 с.

Ільченко Н. Б. Логістичні стратегії в торгівлі : монографія. Київ : Київ. нац. торг. екон. ун-т, 2016. 432 с.

Корінь М. В., Обруч Г. В. Конспект лекцій з дисципліни «Корпоративна логістика». Харків: УкрДАЗТ, 2016. 58 с.

Мельникова К. В., Колодізєва Т. О., Авраменко О. В., Руденко Г. Р., Сисоєв В. В. Логістика : навчальний посібник; за заг. ред. докт. екон. наук, професора Ястремської О. М. Х. : ХНЕУ ім. С. Кузнеця, 2015. 272 с.

Міщук І. П. Логістичне забезпечення діяльності підприємств торгівлі споживчої кооперації. Підприємництво і торгівля. 2017. № 21. С. 42-47.

Міщук І. П. Система логістики торговельного підприємства: напрями та інструменти інноваційного розвитку. Вісник Хмельницького національного університету. 2011. №6, Т. 2. С. 182-187.

Михаліцька Н. Я., Верескля М. Р. Логістичний менеджмент: навчальний посібник. Львів: Львівський державний університет внутрішніх справ, 2020. 440 с.

Смерічевська С. В. Логістичний менеджмент: навчально-методичний комплекс з дисципліни : навч. посіб. Київ: КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2022. 160 с.

Сорока О. В., Сало Я. В. Управління людськими ресурсами за допомогою логістичних підходів. Економіка та суспільство. 2023. № 48. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/2218/2142.

Тарасенко С. І. Конспект лекцій з дисципліни «Логістика». Кам’янське: ДДТУ, 2020. 144 с.

Тюріна Н. М., Гой І. В., Бабій І. В. Логістика : навч. посіб. К.: «Центр учбової літератури», 2015. 392 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-10-31

Номер

Розділ

Менеджмент і маркетинг