ПРИНЦИПИ ФОРМУВАННЯ СЕРЕДОВИЩА КОМПЛЕМЕНТАРНОГО РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВА

Автор(и)

  • В. О. Овчиннікова Український державний університет залізничного транспорту, Україна
  • І. М. Дьяков Український державний університет залізничного транспорту, Україна
  • К. А. Парамонов Український державний університет залізничного транспорту, Україна

DOI:

https://doi.org/10.18664/btie.87.322793

Ключові слова:

принципи, комплементарність, розвиток, підприємство, цифровізація, екосередовище

Анотація

У статті доведено, що цифрова трансформація умов господарювання сучасних підприємств зумовила зміну правил  ведення бізнесу та зміну правил конкурентної боротьби, появу новітніх товарів та послуг, розвиток новітніх технологій. В  таких умовах формується нове поле економічної поведінки підприємства, що викликає необхідність пристосування до  конкурентного середовища через співпрацю різноманітних суб’єктів господарювання, що базується на розбудові  відповідного цифрового екосередовища. Зазначене довело доцільність застосування концепції комплементарності у  процесі управління сучасним підприємством та необхідність формування середовища комплементарного розвитку. Виділено ключові принципи, що здатні стати основою для досягнення більш ефективних результатів.

Біографії авторів

В. О. Овчиннікова, Український державний університет залізничного транспорту

д.е.н., проф.

І. М. Дьяков, Український державний університет залізничного транспорту

аспірант

К. А. Парамонов, Український державний університет залізничного транспорту

студент

Посилання

Дикань В. Л., Токмакова І. В., Овчиннікова В. О., Корінь М. В., Толстова А. В. Основи бізнесу : навч. посібник. Харків: УкрДУЗТ, 2018. 290 с.

Обруч Г. В. Збалансований розвиток підприємств залізничного транспорту в умовах цифровізації економіки. Харків : УкрДУЗТ, 2020. 402 с.

Ovchynnikova V., Toropova V., Toropova D. Improving the System for Ensuring Strategic Change Management at Railway Transport Enterprises. Transport Means 2023: Proceedings of 27th International Scientific Conference (October 4-6, Palanga, Lithuania). Kaunas: Kaunas University of Technology, 2023. Part I. Р. 472-476.

Кіржецька М., Кіржецький Ю. Особливості цифрової стратегії підприємства залежно від розміру бізнесу. Галицький економічний вісник. 2020. № 5 (66). С. 7–15.

Mokrushina E. Digital Transformation: Digitization of Business Processes. Elma Blog : website. URL: https://www.elma-bpm.com/2017/08/31/digitaltransformation-digitization-of-business-processes (last accessed: 21.06.2024).

Szukiec K. The Importance Of Business Processes Automation And Digitization. Stepwise : website. URL: https://stepwise.pl/the-importance-andchallenges-of-business-processes-automation-anddigitization (last accessed: 21.06.2024).

Wagner G., Schramm-Klein H., Steinmann S., Mau G. Understanding the New Online Customer Journey: The Multichannel E-Commerce Framework. Marketing at the Confluence Between Entertainment and Analytics. 2017. Is. 14. Р. 109–110.

Андрос С. В. Діджіталізація та підприємства: нові тренди інноваційного розвитку. Економічний журнал Одеського політехнічного університету. 2019. № 4 (10). С. 5-13. URL: https://economics.opu.ua/ejopu/2019/No4/5.pdf (дата звернення: 22.06.2024).

Верба В. А. Передумови, драйвери та наслідки цифрової трансформації бізнесу. Стратегічні імперативи сучасного менеджменту: зб. матеріалів ІV Міжнар. наук.-практ. конф. (19-20 квіт. 2018 р.). Київ: КНЕУ, 2018. С. 491-496.

Яворська О. Знання як комплементарна складова інтелектуального капіталу підприємства. Вісник Тернопільського національного економічного університету. 2020. № 3. С. 185-198.

Шабатура Т. С., Шевченко А. А., Петренко О. П. Комплементарна стратегія реалізації економічного потенціалу агропродовольчих підприємств. Економіка і управління підприємствами: теорія, методика, практика: колективна монографія. Полтава, 2020. С. 26-33.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-10-31

Номер

Розділ

Економіка підприємства