ВИРОБНИЧИЙ ПОТЕНЦІАЛ ВАГОНОБУДУВАННЯ УКРАЇНИ: РИЗИКИ ТА МОЖЛИВОСТІ ДЛЯ РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВ ЗАЛІЗНИЧНОГО ТРАНСПОРТУ В ПОСТВОЄННИЙ ПЕРІОД
DOI:
https://doi.org/10.18664/btie.88.324926Ключові слова:
підприємства вагонобудування, підприємства залізничного транспорту, ризики, виробничий потенціал, розвиток, відновленняАнотація
У статті визначено, що Україна традиційно була одним із ключових гравців у сфері вагонобудування серед країн Європи, а вагонобудівні підприємства завжди відігравали стратегічну роль у формуванні національної економіки та забезпеченні потреб транспортної інфраструктури. На основі аналізу особливостей функціонування підприємств вагонобудування України ідентифіковано ключові ризики їх розвитку у зв’язку із трансформацією середовища діяльності. Охарактеризовано дію технологічних, економічних, інфраструктурних, соціальних, регуляторних та політичних ризиків на виробничі здатності підприємств вагонобудування України. Аргументовано, що поствоєнне відновлення виробничого потенціалу вагонобудівної галузі України можливе за умови реалізації системного підходу, що передбачатиме відбудову зруйнованих підприємств, модернізацію виробничих потужностей, розвиток кадрового потенціалу, залучення інвестицій та інтеграцію на міжнародні ринки.
Посилання
Дикань В. Л. Індустріальноінноваційні центри як основа технологічного розвитку українських залізниць. Вісник економіки транспорту і промисловості. 2017. № 58. С. 7-9.
Дикань В. Л., Обруч Г.В. Визначення ефективності реалізації потенціалу конкурентоспроможності вагонобудівних підприємств. Вісник економіки транспорту і промисловості. 2016. Вип. 56. С. 9-18.
Кузуб А. В. Перспективи розвитку вітчизняних підприємств вагонобудування в сучасних умовах. Вісник економіки транспорту і промисловості. 2017. № 57. С. 27-31.
Посохов І. М. Дослідження ринку вагонобудування України та конкурентоспроможності промислових підприємств залізничного транспорту на світовому ринку та ринку країн. Вісник НТУ «ХПІ». 2015. № 60 (1169). С. 115-118.
Токмакова І. В., Овчиннікова В. О., Корінь М. В., Обруч Г. В. Управління інноваційною діяльністю підприємств залізничного транспорту як інструмент забезпечення їх збалансованого розвитку. Вісник економіки транспорту і промисловості. 2022. № 78-79. С. 131-140.
Бистрицька О. Вагонобудування в умовах війни : збільшення виробництва, дефіцит запчастин та орієнтація на ЄС. Центр транспортних стратегій : веб-сайт. URL: https://cfts.org.ua/articles/vagonobuduvannya_v_umovakh_viyni_zbilshennya_virobnitstva_defitsit_zapchastin_ta_orientatsiya_na_es_1973 (дата звернення: 07.12.2024).
Зростання в умовах війни: тренди вагонобудування 2023. Центр транспортних стратегій : веб-сайт. URL: https://cfts.org.ua/articles/zrostannya_v_umovakh_viyni_trendi_vagonobuduvannya_2023_2022 (дата звернення: 07.12.2024).
В КВБЗ розповіли що перешкоджає розвитку вагонобудівної галузі в Україні. Rail.insider : веб-сайт. URL: https://www.railinsider.com.ua/vadymduzik-shho-pereshkodzhaye-rozvytku-v/(дата звернення: 10.12.2024).
Петрашко: оновлення залізничної галузі є запорукою відновлення та зростання ВВП. Міністерство економіки України : вебсайт. URL: https://me.gov.ua/News/Detail/?id=61feb513-4f60-4bcc-879e-7e55d71a91ed&lang=ukUA&title=PetrashkoOnovlenniaZaliznichnoiGaluziZaporukoiuVidnovlen niaEkonomikiTaZrostanniaVvp (дата звернення: 11.12.2024).
Підприємства вагонобудівної галузі підтримують ініціативу Мінекономіки щодо кардинального оновлення парку вантажних вагонів. Міністерство економіки України : веб-сайт. URL: https://me.gov.ua/News/Detail/2c195876-c0ff-4825-958b-b6aae8416b64?lang=ukUA&title=PidprimstvaVagonobudivnoiGaluziPidtrimuiutInitsiativuMinekonomikiSchodoKardinalnogoOnovlenniaParkuVantazhnikhVagoniv (дата звернення: 07.12.2024).
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).