ТРАНСФОРМАЦІЯ ДІЛОВОГО СЕРЕДОВИЩА В СТРАТЕГІЧНОМУ РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВ ЗАЛІЗНИЧНОГО ТРАНСПОРТУ ТА УМОВ ЇХ РИНКОВОЇ КАПІТАЛІЗАЦІЇ
DOI:
https://doi.org/10.18664/btie.88.324959Ключові слова:
стратегія, трансформація ділового середовища, підприємство залізничного транспорту, технологічна інновація, ринкова капіталізація, економікаАнотація
Дано характеристику процесів трансформації ділового середовища і ринкової капіталізації у стратегії розвитку підприємств залізничного транспорту. Досліджено причини занепаду залізничної індустрії в Європі. Доведено, що функціональне перезавантаження бізнесу з акцентом на інновації стосується суспільних активів залізничної індустрії. Визначено передумови для росту ринкової капіталізації. Акцентовано увагу на конкурентну боротьбу за доступ до капіталу. Визначено алгоритм трансформації бізнесу і побудовано змістовну модель функціонального перезавантаження залізничної індустрії Європи.
Посилання
Bold moves to boost European rail freight (2022).URL: https://www.mckinsey.com/industries/infrastructure/our-insights/bold-moves-to-boosteuropean-rail-freight.
Єрмоленко Г. Німеччина потребує додаткових інвестицій у €1,4 трлн до 2030 року – BDI (2024). URL: https://gmk.center/ua/news/nimechchinapotrebuie-dodatkovih-investicij-u-e1-4-trlndo-2030-roku-bdi/.
Дикань В. Л., Обруч Г. В. Розроблення підходу до формування системи нематеріальної мотивації працівників підприємств залізничного транспорту в умовах цифровізації. Економічний вісник Національного гірничого університету. 2020. № 1 (69). С. 96-107.
Овчиннікова В. О., Обруч Г. В., Міщенко В. В. (2024). Розвиток людського капіталу підприємств залізничного транспорту: стратегічний аспект). URL:http://lib.kart.edu.ua/bitstream/123456789/28240/1/Ovchynnikova.pdf.
Мних О. Б., Сінькевич А. А. Трансформація бізнесу і ділового середовища будівельних компаній в умовах ентропії. Трансформація економічного середовища в умовах ентропії: кол. мон. за заг. ред. д.е.н., проф. Прохорової В. В. Х.: Видавництво Іванченка І. С. 2024. С. 83-91.
Pylypenko Yu., Pylypenko H., Prokhorova V., Mnykh O., Dubiei Yu. Transition to a new paradigm of human capital development in the dynamic environment of the knowledge economy. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu. 2021. № 6. 170-176.
Геєць В. Конкуренція в бізнесі і конкуренція в політиці. Вісник Антимонопольного комітету України. 2007. №2 (25). С. 4.
Annual Activity Report 2022. URL: https://rail-research.europa.eu/wpcontent/uploads/2023/09/Europes-Rail-Annual-activity-report-2022_WEB.pdf.
Eurasia Rail Exhibition Brings Prominent Figures of the Industry Together (2025). URL: https://eurasiarail.eu/en/marketinsights/eurasia-rail-exhibition-bringsprominent-figures-of-the-industry-together.
Greater digitalization and fair competition with road transportation for more goods on climate-friendly rail (2023).URL: https://www.deutschebahn.com/en/presse/press_releases/Greater-digitalization-and-faircompetition-with-road-transportation-formore-goods-on-climate-friendly-rail-10615098
Обруч Г. В. Цифрова трансформація підприємств залізничного транспорту в умовах розбудови глобального цифрового транспортнологістичного простору. Вісник економіки транспорту і промисловості. 2021. № 74. С. 91-101.
Transforming European rail: EURail and SNS JUs project unites railways, industry and stakeholders for future-proof FRMCS). URL: https://uic.org/com/enews/article/transforming-european-rail-eu-rail-and-sns-jus-projectunites-railways-industry.
Largest railway operating companies by market cap (2024). URL: https://companiesmarketcap.com/sgd/railways/largest-railways-companies-by-marketcap/#google_vignette.
Борг / Власний капітал для PKP Cargo. URL:https://finbox.com/WSE:PKP/explorer/debt_to_equity.
Debt / Common Equity for PKP Cargo. URL:https://finbox.com/WSE:PKP/explorer/debt_to_equity/.
New Deloitte report finds digital transformation can open up to US$1.25 trillion in additional market capitalisation. URL: https://www2.deloitte.com/la/en/pages/aboutdeloitte/articles/digital-transformation-canopen-up-in-additional-arketcapitalisation.html.
Кредитори відмовили «Укрзалізниці» в реструктуризації боргів на $895 млн (2024). URL: https://forbes.ua/news/kreditori-vidmoviliukrzaliznitsi-v-restrukturizatsii-borgiv-na-895-mln-01012025-25983.
У фінплані 2025 року передбачено 22 млрд грн збитків від пасажирських перевезень для Укрзалізниці. URL: https://www.railinsider.com.ua/pasazhyrskiperevezennya-22-mlrd-zbytkiv/.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).