ORGANIZATIONAL AND ECONOMIC MECHANISM FOR THE DEVELOPMENT RAILWAY TRANSPORT ENTERPRISES IN UKRAINE
DOI:
https://doi.org/10.18664/btie.89.330596Ключові слова:
organizational-economic mechanism, enterprise, management, development, railway transportАнотація
An analysis the trends in the functioning the railway transport Ukraine was conducted, which allowed us to identify significant problems that have a destructive impact on the situation in the industry and cause a number contradictions in the development enterprises in this sphere. It was stated that the effective solution to modern problems railway transport enterprises requires a comprehensive approach, which is implemented through the formation of an effective organizational and economic mechanism to ensure their development. It was established that the main elements of the organizational and economic mechanism for the development of railway transport enterprises should be such subsystems as social and economic responsibility, strategic and adaptive management, strategic partnership and anti-crisis management of resource potential. It was determined that the strategic management subsystem is focused on the formation a balanced economic portfolio of railway transport enterprises. Given that the further development of railway complex enterprises is associated with the attraction of additional resources and opportunities, the expediency of forming long-term economic relations of enterprises in this sphere with other business entities for the implementation processes expanded reproduction of the production potential the railway industry is argued. It was found that the key tools of the adaptive management subsystem should be the intellectualization both strategic assets and processes of production and economic activity management. It was determined that improving the quality parameters the functioning of railway transport enterprises requires balanced resource provision and coordination the goals and values enterprises and persons interested in their development, which are implemented through anti-crisis management resource potential and social and economic responsibility. The presented subsystems the mechanism as a whole are aimed at taking into account changes in the operating environment railway transport and allow achieving strategic competitive advantages.
Посилання
Дикань В., Обруч Г. Формування бізнес-моделі збалансованого розвитку підприємств в умовах цифровізації економіки. Адаптивне управління: теорія і практика. Серія : Економіка. 2021. Вип. 11 (22). С. 1-21.
Корінь М. В., Остапюк Б. Б., Романюк А. В. Цифровий розвиток підприємств залізничного транспорту: стратегічний аспект. Вісник економіки транспорту і промисловості. 2023. № 84. С. 63-72.
Овчиннікова В. О. Стратегічне управління розвитком залізничного транспорту України : монографія. Харків : УкрДУЗТ, 2017. 427 с.
Плугіна Ю. А. Організаційноекономічний механізм управління розвитком підприємств залізничного транспорту. Вісник економіки транспорту і промисловості. 2011. № 33. С. 211-220.
Токмакова І. В. Забезпечення гармонійного розвитку залізничного транспорту України : монографія. Харків : УкрДУЗТ, 2015. 403 с.
Юрченко Ю. М. Розробка механізму стратегічного планування на залізничному транспорті : автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.03; Українська держ. академія залізничного транспорту. Х., 2009. 19 с.
Копилов М. Як змінилася Українська залізниця за 30 років Незалежності RAIL.INSIDER : веб-сайт. URL : https://www.railinsider.com.ua/yakzminylasya-ukrayinska-zaliznyczya-za-30-rokiv-nezalezhnosti/.
Довідник основних показників роботи регіональних філій АТ «Українська залізниця» (2007-2022 роки). Київ, 2023. 41 с.
Укрзалізниця отримала 3,1 млрд грн прибутку за пів року. RAIL.INSIDER : веб-сайт. URL : https://www.railinsider.com.ua/ukrzaliznyczya-otrymala-31-mlrd-grn-prybutku-za-piv-roku/.
Криворучко О. М. Менеджмент якості на підприємствах автомобільного транспорту : теорія, методологія і практика : Харків: ХНАДУ, 2006. 404 с.
Крихтіна Ю. О. Розробка економічного механізму ефективності ресурсозбереження на підприємствах транспорту (методичний підхід) : автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.04. Укр. держ. акад. залізн. трансп. Х., 2009. 20 с.
Дикань В. Л., Зубенко В. О., Маковоз О. В., Токмакова І. В., Шраменко О. В. Стратегічне управління: навчальний посібник. Харків : УкрДАЗТ, 2012. 331 с.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).