МАРКЕТИНГОВИЙ СТРАТЕГІЧНИЙ АНАЛІЗ ЦІН СПОЖИВЧОГО РИНКУ МАКАРОННИХ ВИРОБІВ В УКРАЇНІ ТА ЄС

Автор(и)

  • І. П. Порсюрова Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, Україна
  • М. М. Чуйко Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, Україна

DOI:

https://doi.org/10.18664/btie.89.330719

Ключові слова:

макаронні вироби, ринок, споживач, ціна, ціноутворення, попит, маркетингова стратегія, маркетингове дослідження, аналіз

Анотація

У статті досліджено тенденції та виклики вітчизняного та європейського ринку макаронних виробів. Проаналізовано фактори, що впливають на споживчий попит, зокрема здорове харчування, ціна та якість. Проведено маркетингове дослідження споживачів макаронних виробів, що дозволило запропоновати диференційовану цінову стратегію та перспективи виходу вітчизняних виробників на європейський ринок. Визначено ризики та виклики ринку макаронних виробів, спричинені економічною нестабільністю та інфляцією.

Біографії авторів

І. П. Порсюрова, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна

к.е.н., доцент

М. М. Чуйко, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна

к.т.н., доцент

Посилання

Антошкіна Л.І., Скригун Н.П., Цимбалюк Л.Г. Ціноутворення та управління ціновою політикою : [підручник]. Донецьк : Вид-во Схід, 2015. 322 с.

Афонін А. С. Ціноутворення в бізнесі. Київ : МАУП, 2015. 234 с.

Безкоровайна С. В. Маркетингова цінова політика : Навчальний посібник. Київ : КНУТД, 2014. 160 с.

Гончаров В. М. Стратегічні засади ціноутворення за умов ризику та невизначеності в системі інноваційного розвитку економічної системи України: монографія / В. М. Гончаров, Д. В. Солоха, С. Л. Гладка, О. П. Висоцький. Луганськ: Вид-во СНУ ім. В. Даля, 2007. 208 с.

Колесников О. В. Ціноутворення : 4-те вид. перероб та доп. навч. посіб. К.: Центр учбової літератури, 2010. 156 с.

Корнієв В. Л. Дослідження впливу ціни на прибутковість діяльності підприємства. Актуальні проблеми економіки. № 2 (44). 2005. С. 120-126.

Малініна Н. М., Причепа І. В., Кавецький В. В. Ціни і ціноутворення: практикум. Вінниця: ВНТУ, 2015. 63 с.

Порсюрова І. П., Свінцова Д. І. Теоретичні аспекти визначення факторів впливу на формування стратегії ціноутворення на підприємстві. International scientific-practical conference «Current issues of economics, accounting, finance and law»: conference proceedings (Aarhus, Denmark, September 7, 2023). Aarhus, Denmark: Scholarly Publisher ICSSH, 2023. Р. 41-44.

Аналіз ринку макаронних виробів України : веб-сайт. URL: https://kse.ua/wpcontent/uploads/2023/11/Pasta_Market_review.pdf (дата звернення: 01.03.2025).

Офіційний сайт Державної служби статистики України : веб-сайт. URL: https://www.ukrstat.gov.ua/ (дата звернення: 01.03.2025).

Europe noodles and pasta market Size & Share Analysis ‒ Growth Trends & Forecasts (2025-2030). URL: https://www.mordorintelligence.com/industryreports/europe-noodles-and-pasta-market (дата звернення: 01.03.2025).

Pasta – Europe. URL: https://www.statista.com/outlook/cmo/food/bread-cereal-products/pasta/europe (дата звернення: 01.03.2025).

D5.1 Consumer analysis. AHFES. URL: https://www.ahfesproject.com/app/uploads/2022/07/AHFES_D5.1-Consumeranalysis_v1.0.pdf (дата звернення: 01.03.2025).

Kearney M., Kearney J., Dunne A., & Gibney M. (2000). Sociodemographic determinants of perceived influences on food choice in a nationally representative sample of Irish adults. Public Health Nutrition, 3(2), 219–226.

Moreira P. A., & Padra P. D. (2004). Educational and economic determinants of food intake in Portuguese adults: A cross-sectional survey. BMC Public Health, 4, 1–11.

Rozin P. (2007). How does culture affect choice of foods? In Consumer-Led Food Product Development. Woodhead Publishing Limited. URL: https://doi.org/10.1533/9781845693381.1.66 (дата звернення: 01.03.2025).

Bartkiene E., Steibliene V., Adomaitiene V., Juodeikiene G., Cernauskas D., Lele V., Klupsaite D., Zadeike D., Jarutiene L., & Guiné R. P. F. (2019). Factors Affecting Consumer Food Preferences: Food Taste and Depression-Based Evoked Emotional Expressions with the Use of Face Reading Technology. BioMed Research International. URL: https://doi.org/10.1155/2019/2097415 (дата звернення: 01.03.2025).

Edi Defrancesco, Maria Angela Perito, Irene Bozzolan, Leonardo Cei, Gianluca Stefani. (2017). 3Testing Consumers’ Preferences for Environmental Attributes of Pasta. Insights from an ABR Approach. Sustainability. 9, 1701. Р. 1-13. doi:10.3390/su9101701

Pasta Price Trend and Forecast. URL: https://www.procurementresource.com/resource-center/pasta-price-trends (дата звернення: 01.03.2025).

Pasta – Europe. URL: https://www.statista.com/outlook/cmo/food/bread-cereal-products/pasta/europe#volume (дата звернення: 01.03.2025).

Altamore, Luca & Ingrassia, Marzia & Columba, Pietro & Chironi, Stefania & Bacarella, Simona. (2019). Italian Consumers’ Preferences for Pasta and Consumption Trends: Tradition or Innovation?Journal of International Food & Agribusiness Marketing. 32. Р. 1-24. 10.1080/08974438.2019.1650865.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-03-31

Номер

Розділ

Менеджмент і маркетинг