НАУКОВО-МЕТОДИЧНИЙ ПІДХІД ДО ФОРМУВАННЯ БАГАТОФАКТОРНОЇ МАТЕМАТИЧНОЇ МОДЕЛІ СОБІВАРТОСТІ ЗАЛІЗНИЧНИХ ВАНТАЖНИХ ПЕРЕВЕЗЕНЬ
DOI:
https://doi.org/10.18664/btie.89.330842Ключові слова:
залізничний транспорт, вантажні перевезення, експлуатаційні витрати, рухомий склад, собівартість вантажних перевезень, математична модельАнотація
Одним з найважливіших економічних показників діяльності залізничного транспорту є собівартість вантажних перевезень. На складність її розрахунку накладають відбиток такі фактори, як особливості технології залізничних перевезень, значна кількість господарств, що забезпечують процес транспортування вантажів, тип рухомого складу, вид енергоресурсів для тяги поїздів і т.д. На протязі останніх років тенденцією є щорічне зростання собівартості вантажних перевезень внаслідок багатьох причин. АТ «Укрзалізниця» з метою підвищення ефективності діяльності залізничного транспорту вишукує внутрішні резерви зменшення собівартості за рахунок поліпшення якісних показників використання рухомого складу. В статті надано результати наукового підходу до визначення впливу якісних показників використання рухомого складу на собівартість вантажних перевезень на основі складання багатофакторної математичної моделі, яка описує відповідну залежність.
Посилання
Макаренко М. В. Формування витрат на залізничному транспорті України: теорія і практика : монографія / М.В. Макаренко, М.В. Потетюєва. – Київ: ДЕТУТ, 2012. – 189 с.
Овруцька В.В. Фактори формування економічно обґрунтованих витрат на підприємствах залізничної галузі / В.В. Овруцька // Ефективна економіка Електронне видання №6. – 2019.
Зова В.А. Оцінка методів аналізу собівартості залізничних перевезень у вирішенні завдань контролінгу / В.А. Зова // Вісник економіки транспорту і промисловості. – № 32, 2010. С. 105-109.
Зоріна О.І. Результати дослідження впливу якісних показників використання рухомого складу на собівартість вантажних перевезень / О.І. Зоріна, Н.М. Каменева, А.В. Кіпренко // Вісник Хмельницького національного університету. – 2023. – №3. – С. 271-279.
Зіць О.Є. Удосконалення факторно-критеріальної моделі оцінки ефективності використання рухомого складу / О.Є. Зіць // Вісник економіки транспорту і промисловості, 2018. №. 62. С. 64-75.
Ейтутіс Г.Д. Матричний підхід щодо впливу якісних показників на ефективність використання рухомого складу / Г.Д. Ейтутіс, В.В. Габа // Збірник наукових праць ДЕТУТ. Серія «Економіка і управління», 2015. – Вип. 33. – С. 90–104.
Довідник основних показників роботи регіональних філій АТ «Укрзадізниця» (2006-2021 рр.). – К.: Укрзалізниця, 2022. – 38 с.
Калабухін Ю.Є. Застосування методології планування експерименту для математичного моделювання енерговитрат тягового рухомого складу на тягу поїздів / Ю.Є. Калабухін // Вісник економіки транспорту і промисловості. – Харків: УкрДАЗТ, 2007. – Вип. 17. – С. 187-196.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).