ФАКТОРИ, ЩО ВПЛИВАЮТЬ НА ЦІНОУТВОРЕННЯ У ВОЄННИЙ ЧАС
DOI:
https://doi.org/10.18664/btie.90.337179Ключові слова:
ціноутворення, маркетинг, фактори ціноутворення, воєнний стан, державне регулюванняАнотація
Війна ускладнює ціноутворення через руйнування, скорочення виробництва та порушення логістики. У статті проаналізовано фактори, які впливають на ціну (курс валют, ціни на споживчі товари, пальне, енергоносії, зміна харчових звичок, рівень заробітної плати тощо), динаміку їх зміни, вплив на рівень цін на ринку та розроблено рекомендації щодо ціноутворення під час війни.
Посилання
Більше половини українців почали купувати дешевші продукти під час війни – опитування. Слово і Діло: вебсайт. URL: https://www.slovoidilo.ua/2024/10/17/novyna/suspilstvo/bilshe-polovynyukrayincziv-pochaly-kupuvaty-deshevshiprodukty-vijny-opytuvannya
Вже понад 9,5 мільйона українців виїхали закордон з кінця лютого, – ООН. 24 Канал: веб-сайт. URL: https://24tv.ua/skilki-ukrayintsivviyihali-zakordon-cherez-viynu-danioon_n2108645
Kovacheva, M. V. Dynamic pricing in data-based marketing. У 12th International Scientific Conference ―Techsys 2023‖ – Engineering, Technologies And Systems. AIP Publishing. 2024. 3078, 070006. URL: https://doi.org/10.1063/5.0208310.
Schlosser R., Chenavaz R. Y. Joint dynamic pricing and marketing‐ mix strategies for revenue management applications with stochastic demand. International Transactions in Operational Research. 2023. Vol. 3(32). PP. 1566–1592. URL: https://doi.org/10.1111/itor.13352.
Fekete Farkas, M., Victor, V., & Nathan, R. J. Consumer response towards personalised pricing strategies in online marketing. International Journal of Technology Marketing. 2021. Vol. 15(2-3). PP. 223-265. URL: https://doi.org/10.1504/ijtmkt.2021.10038457.
Adam, R. P., Suardi, S., & Lahay, M. Pricing strategy and marketing distribution channels on customer satisfaction and purchasing decision for green products. Uncertain Supply Chain Management. 2023. Vol. 11(4). PP. 1467–1476. URL: https://doi.org/10.5267/j.uscm.2023.7.022
Завербний А., Ніценко Д. Цінові стратегії підприємства: сутність, види, проблеми формування. Економіка та суспільство. 2022. Вип. 44. URL: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-44-2
Kochevoy M., Kolesnіk O., Vlasova H. Pricing as a marketing planning tool. Economic scope. 2024. Vol. 190. P. 275–279. URL: https://doi.org/10.32782/2224-6282/190-50
Буторіна В. Б., Свідер О. П. Аналіз маркетингових цінових стратегій підприємства. International Humanitarian University Herald. Economics and Management. 2021. Вип. 49. С. 61–69. URL: https://doi.org/10.32841/2413-2675/2021-49-11
Хоменко Л. М., Луценко І. В., Летуновська Н. Є., Макерська В. О. Маркетингове ціноутворення у системі планування бізнес-стратегії взаємовідносин з клієнтами малих та середніх підприємств. Здобутки економіки: перспективи та інновації. 2025. Вип. 17. №443. URL: https://doi.org/10.5281/zenodo.15319916
Вакуленко І. А., Мінченко М. Г., Хоменко Л. М. Витрати на інноваційну діяльність як драйвер інтенсифікації трансферу інновацій в сфері енергетики. Інфраструктура ринку. 2022. № 69. С. 8–13. URL: https://doi.org/10.32782/infrastruct69-2
Zhang T., Choi T.-M., (Edwin) Cheng T.-C. Competitive Pricing and Product Strategies in the Presence of Consumers’ Social Comparisons. European Journal of Operational Research. 2023. Vol. 2(312). PP. 573–586. URL: https://doi.org/10.1016/j.ejor.2023.06.023
Марусей Т. В., Семенець І. В. Готельний бізнес: особливості та стратегії ціноутворення. Ефективна економіка. 2024. № 1. URL: https://doi.org/10.32702/2307-2105.2024.1.53
МВФ прогнозує Україні «мінус» 35% ВВП за підсумками року. Укрінформ - актуальні новини України та світу: веб-сайт. URL: https://www.ukrinform.ua/rubriceconomy/3591065-mvf-prognozue-ukrainiminus-35-vvp-za-pidsumkami-roku.html
Архів курсів - Курси Національного банку України. Міністерство фінансів України: веб-сайт. URL: https://index.minfin.com.ua/ua/exchange/archive/nbu/
Індекс інфляції в Україні 2025. Міністерство фінансів України: веб-сайт.URL: https://index.minfin.com.ua/ua/economy/index/inflation/
Ціни на бензин, дизпаливо, газ на АЗС України. Міністерство фінансів України: веб-сайт. URL: https://index.minfin.com.ua/ua/markets/fuel/.
Тарифи на електроенергію у 2025 році. Міністерство фінансів України: веб-сайт. URL: https://index.minfin.com.ua/ua/tariff/electric/
Тарифи на газ для населення в 2025. Міністерство фінансів України: веб-сайт. URL: https://index.minfin.com.ua/ua/tariff/gas/
Тарифи на водопостачання та водовідведення. Міністерство фінансів України: веб-сайт. URL: https://index.minfin.com.ua/ua/tariff/water/
Попереджати про подорожчання та не ставити подвійні націнки. Як держава регулює ціни під час війни. Еспресо.Захід: веб-сайт. URL: https://zahid.espreso.tv/poperedzhatipro-podorozhchannya-ta-ne-staviti-podviyninatsinki-yak-derzhava-regulyue-tsini-pidchas-viyni
Подорожчання товарів та послуг в Україні: вплив війни на зростання цін. Інститут аналітики та адвокації: веб-сайт. URL: https://iaa.org.ua/articles/the-rise-inprice-of-goods-and-services-in-ukraine-theimpact-of-the-war-on-price-growth/
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).