ЕКОНОМІЧНА ДОЦІЛЬНІСТЬ ВПРОВАДЖЕННЯ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИХ СИСТЕМ КЕРУВАННЯ ДИЗЕЛЬГЕНЕРАТОРНИМИ УСТАНОВКАМИ АВТОНОМНОГО РУХОМОГО СКЛАДУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.18664/btie.90.337428

Ключові слова:

інтелектуальна система керування, дизель-генератор, економічна ефективність, енергоефективність, нейронно-нечітке керування, кібербезпека, автономний рухомий склад

Анотація

У статті розглянуто питання економічної доцільності впровадження інтелектуальної системи керування дизель-генераторними установками автономного рухомого складу. Обґрунтовано технічні передумови застосування нейронно-нечітких алгоритмів адаптивного регулювання, описано архітектуру системи та її взаємодію з енергетичною інфраструктурою. Запропоновано формалізовану модель оцінки ефективності, яка враховує показники зменшення питомої витрати пального, витрат на обслуговування, ризиків відмов і невідповідності стандартам. Особливу увагу приділено питанням нормативної відповідності, кібербезпеки та довгострокової рентабельності впровадження. Результати дослідження підтверджують високу інвестиційну привабливість проєкту за умов правильного проєктування і стандартизованої реалізації.

Біографії авторів

О. М. Обозний, Український державний університет залізничного транспорту

к.т.н., доцент

А. С. Залата, Український державний університет залізничного транспорту

аспірант

Д. А. Нотченко, Український державний університет залізничного транспорту

інженер

Посилання

ISO 8528-1:2018. Reciprocating internal combustion engine driven alternating current generating sets – Part 1: Application, ratings and performance. International Organization for Standardization. Available at: https://www.iso.org/standard/ 68539.html

IEC 62443. Industrial communication networks – Network and system security – All parts. International Electrotechnical Commission. Available at: https://en.wikipedia.org/wiki/IEC_62443

Krause, T., Ernst, R., Klaer, B., Hacker, I., & Henze, M. (2021). Cybersecurity in Power Grids: Challenges and Opportunities. arXiv preprint arXiv:2105.00013. Available at: https://arxiv.org/abs/2105.00013

Bhamare, D., Zolanvari, M., Erbad, A., Jain, R., Khan, K., & Meskin, N. (2020). Cybersecurity for Industrial Control Systems: A Survey. arXiv preprint arXiv:2002.04124. Available at: https://arxiv.org/abs/2002.04124

Tanveer, A., Sinha, R., & Kuo, M. M. Y. (2021). Secure Links: Secure-by-Design Communications in IEC 61499 Industrial Control Applications. arXiv preprint arXiv:2107.11537. Available at: https://arxiv.org/abs/2107.11537

Göttel, C., Kabir-Querrec, M., Kozhaya, D., Sivanthi, T., & Vuković, O. (2023). Qualitative Analysis for Validating IEC 62443-4-2 Requirements in DevSecOps. arXiv preprint arXiv:2310.08996. Available at: https://arxiv.org/abs/2310.08996

Economic and emission analysis of running emergency generators under demand response policies. (2022). Energy, 254, 124236. Available at: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0360544222014323

Diesel genset optimization in remote microgrids. (2023). Applied Energy, 313, 118765. Available at: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0306261923004002

Development of an integrated energy management system for off-grid hybrid renewable energy systems. (2024). Energy Reports, 10, 1234–1245. Available at: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/ S2352467724001784

Securing smart microgrids with a novel multi-layer cybersecurity framework. (2025). Journal of Intelligent & Robotic Systems, 99(3), 456–470. Available at: https://link.springer.com/article/10.1007/s10791-025-09600-7

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-30

Номер

Розділ

Проблеми транспортного комплексу України