ОПТИМІЗАЦІЯ СОБІВАРТОСТІ ПРОВЕДЕННЯ ПОТОЧНИХ РЕМОНТІВ ТЯГОВИХ ЕЛЕКТРИЧНИХ ДВИГУНІВ ЛОКОМОТИВІВ
DOI:
https://doi.org/10.18664/btie.90.337430Ключові слова:
ремонт, собівартість, локомотив, електродвигун, оптимізація, витрати, технічне обслуговуванняАнотація
У статті розглядається проблема зниження собівартості проведення поточних ремонтів тягових електричних двигунів локомотивів – одного з ключових напрямів оптимізації витрат залізничного транспорту. Авторами запропоновано економікоматематичну модель, що дозволяє здійснювати комплексну оптимізацію витрат на основі технічного стану агрегатів, доступності ресурсів, часу ремонту та рівня надійності. Розроблена модель побудована у вигляді задачі лінійного програмування, де цільова функція – мінімізація загальної собівартості, а система обмежень враховує технічні та логістичні чинники.
Посилання
Lee J., Kim S. A study on life cycle cost on railway locomotive systems. ResearchGate. 2017. URL: https://www.researchgate.net/publication/315971983_A_Study_on_Life_Cycle_Cost_on_Railway_Locomotive_Systems
Akni R. Technical-Economic Analysis between Two Locomotive Engines. RECENT Journal. 2020. Vol. 21(2). P. 60–66. URL: https://www.recentonline.ro/2020/060/AkniR60.pdf
Ephraim M. Jr. Maintenance and Capital Costs of Locomotives. Transportation Research Board, Special Report 180. 1977. URL: https://onlinepubs.trb.org/Onlinepubs/sr/sr180/180-009.pdf
Iannuzzi D., Tricoli P. Cost optimization of multi-mode train conversion for discontinuously electrified lines. Energy Conversion and Management. 2022. Vol. 254. Article 115123. URL: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0142061522000394
Baradaran A.H. Predictive maintenance of electric motors using supervised learning models: A comparative analysis. arXiv preprint. 2025. arXiv:2504.03670. URL:https://arxiv.org/abs/2504.03670
Feng M., Wu K., Lu S. A fastsolved model for energy-efficient train control based on convex optimization. arXiv preprint. 2022. arXiv:2201.10731. URL: https://arxiv.org/abs/2201.10731
Abouzeid A.F., Guerrero J.M., Lejarza L., Muniategui I., Endemaño A., Briz F. Advanced maximum adhesion tracking strategies in railway traction drives. arXiv preprint. 2024. arXiv:2406.13650. URL: https://arxiv.org/abs/2406.13650
Zhu T., Ran Y., Zhou X., Wen Y. A survey of predictive maintenance: systems, purposes and approaches. arXiv preprint. 2019. arXiv:1912.07383. URL: https://arxiv.org/abs/1912.07383
Calder G.S.W. Maintenance of diesel and electric motive power. Transportation Research Board, Special Report 180. 1977. URL: https://onlinepubs.trb.org/Onlinepubs/sr/sr180/180-011.pdf
Mikura International. Traction motor upkeep: maximizing electric locomotive engine performance. Mikura International. 2023. URL: https://mikurainternational.com/tractionmotor-upkeep-maximizing-electriclocomotive-engine-performance/
Puzyr V., Datsun Y., Obozny O. Design of algorithm for identification of locomotive electrical machine unit during repair. International Journal of Engineering & Technology. 2018. Vol. 7 (4.3). P. 157–161.
Kondratyuk M., Borovik Y., Yelagin Y., Gritsenko N., Nakonechniy V. Social and economic efficiency of development and use of alternative power energy. SHS Web of Conferences. 2019. Vol. 67. DOI: https://doi.org/10.1051/shsconf/20196706007
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).