ОПТИМІЗАЦІЯ СОБІВАРТОСТІ ПРОВЕДЕННЯ ПОТОЧНИХ РЕМОНТІВ ТЯГОВИХ ЕЛЕКТРИЧНИХ ДВИГУНІВ ЛОКОМОТИВІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.18664/btie.90.337430

Ключові слова:

ремонт, собівартість, локомотив, електродвигун, оптимізація, витрати, технічне обслуговування

Анотація

У статті розглядається проблема зниження собівартості проведення поточних ремонтів тягових електричних двигунів локомотивів – одного з ключових напрямів оптимізації витрат залізничного транспорту. Авторами запропоновано економікоматематичну модель, що дозволяє здійснювати комплексну оптимізацію витрат на основі технічного стану агрегатів, доступності ресурсів, часу ремонту та рівня надійності. Розроблена модель побудована у вигляді задачі лінійного програмування, де цільова функція – мінімізація загальної собівартості, а система обмежень враховує технічні та логістичні чинники.

Біографії авторів

О. М. Обозний, Український державний університет залізничного транспорту

к.т.н., доцент

М. В. Кондратюк, Український державний університет залізничного транспорту

к.е.н., доцент

А. Р. Мазіашвілі, Український державний університет залізничного транспорту

аспірант

Посилання

Lee J., Kim S. A study on life cycle cost on railway locomotive systems. ResearchGate. 2017. URL: https://www.researchgate.net/publication/315971983_A_Study_on_Life_Cycle_Cost_on_Railway_Locomotive_Systems

Akni R. Technical-Economic Analysis between Two Locomotive Engines. RECENT Journal. 2020. Vol. 21(2). P. 60–66. URL: https://www.recentonline.ro/2020/060/AkniR60.pdf

Ephraim M. Jr. Maintenance and Capital Costs of Locomotives. Transportation Research Board, Special Report 180. 1977. URL: https://onlinepubs.trb.org/Onlinepubs/sr/sr180/180-009.pdf

Iannuzzi D., Tricoli P. Cost optimization of multi-mode train conversion for discontinuously electrified lines. Energy Conversion and Management. 2022. Vol. 254. Article 115123. URL: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0142061522000394

Baradaran A.H. Predictive maintenance of electric motors using supervised learning models: A comparative analysis. arXiv preprint. 2025. arXiv:2504.03670. URL:https://arxiv.org/abs/2504.03670

Feng M., Wu K., Lu S. A fastsolved model for energy-efficient train control based on convex optimization. arXiv preprint. 2022. arXiv:2201.10731. URL: https://arxiv.org/abs/2201.10731

Abouzeid A.F., Guerrero J.M., Lejarza L., Muniategui I., Endemaño A., Briz F. Advanced maximum adhesion tracking strategies in railway traction drives. arXiv preprint. 2024. arXiv:2406.13650. URL: https://arxiv.org/abs/2406.13650

Zhu T., Ran Y., Zhou X., Wen Y. A survey of predictive maintenance: systems, purposes and approaches. arXiv preprint. 2019. arXiv:1912.07383. URL: https://arxiv.org/abs/1912.07383

Calder G.S.W. Maintenance of diesel and electric motive power. Transportation Research Board, Special Report 180. 1977. URL: https://onlinepubs.trb.org/Onlinepubs/sr/sr180/180-011.pdf

Mikura International. Traction motor upkeep: maximizing electric locomotive engine performance. Mikura International. 2023. URL: https://mikurainternational.com/tractionmotor-upkeep-maximizing-electriclocomotive-engine-performance/

Puzyr V., Datsun Y., Obozny O. Design of algorithm for identification of locomotive electrical machine unit during repair. International Journal of Engineering & Technology. 2018. Vol. 7 (4.3). P. 157–161.

Kondratyuk M., Borovik Y., Yelagin Y., Gritsenko N., Nakonechniy V. Social and economic efficiency of development and use of alternative power energy. SHS Web of Conferences. 2019. Vol. 67. DOI: https://doi.org/10.1051/shsconf/20196706007

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-30

Номер

Розділ

Проблеми транспортного комплексу України