ФОРМУВАННЯ МЕХАНІЗМУ ВЗАЄМОДІЇ ПІДПРИЄМСТВА ЗІ СТЕЙКХОЛДЕРАМИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.18664/btie.90.337702

Ключові слова:

економічний механізм, підприємство, стейкхолдери, стратегія, управлінські інструменти, економічний розвиток

Анотація

У статті обґрунтовано необхідність розробки механізму ефективної та послідовної взаємодії вітчизняних підприємств із зацікавленими сторонами. Доведено, що сучасні підприємства щодня співпрацюють з широким колом стейкхолдерів, кожен із яких впливає на його діяльність у різний спосіб. Успішне управління цими взаємовідносинами потребує стратегічного підходу, який враховує як рівень впливу, так і зацікавленість кожної сторони. Комплекс запропонованих стратегій (інволвменту, кооперації та узгодженості дій, комунікаці, спостереження) дозволяє гнучко реагувати на виклики зовнішнього середовища та ефективно формувати партнерські відносини. Запропоновано формування механізму взаємодії зі стейкхолдерами здійснювати на основі визначених стратегій. Даний процес є багаторівневим, що поєднує управлінські, комунікаційні та аналітичні інструменти, адаптовані до специфіки господарювання підприємства та характеру його стейкхолдерського середовища.

Біографії авторів

В. О. Овчиннікова, Український державний університет залізничного транспорту

д.е.н., професор

М. І. Дьяков, Український державний університет залізничного транспорту

аспірант

Посилання

Donaldson T., Preston L. E. The Stakeholder Theory of Corporation: Concepts, Evidence and Implication. The Academy of Management Review. 1995. Vol. 20. No. 1. P. 65–91. URL: https://www.jstor.org/stable/258887?seq=1#metadata_info_tab_ contents.

Раєвнєва О. В. Управління розвитком підприємства: методологія, механізми, моделі: монографія. Харків: ВД «ІНЖЕК», 2006. 496 с.

Рибак С.М. Діагностика стейкхолдерів ТзОВ «Львівська пивна компанія». URL: http://kerivnyk.info/2013/09/rybak.html.

Кravchenko O. Significance of stakeholder activity analysis for establishment of efficient system of external communications of the organizations in the sphere of mass-scale sport and sport for all. Theory and Methods of Physical Education and Sports. 2014. No. 4. P. 107–110.

Гарбуз С.К. Ціннісно-орієнтоване управління зацікавленими сторонами проектів в галузі морської освіти. Збірник наукових праць НУК. 2016. № 2. С. 80–84.

Саприкіна М., Каба Д. Діалог зі стейкхолдерами: рекомендації компаніям. К. : Фарбований лист, 2011. 475 с.

Корепанов Г. C., Черненко Д. І., Чала Т. Г. Теоретико методичні передумови та розробка концептуальної моделі управління взаємодіями стейкхолдерів. Проблеми економіки. 2020. № 1 (43). С. 144–151.

Власенко Т. Визначення впливу внутрішніх та зовнішніх стейкхолдерів на розвиток підприємства. Вісник Хмельницького національного університету 2023. № 5. С. 21 – 26.

Pauna T., Lehtinen J., kujala J., Aaltonen K. The role of governmental stakeholder engagement in the sustainability of iindustrial engineering projects. International Journal of Managing Projects in Business. 2023. Vol. 16. No. 8. рр. 77–99.

Dykan, V., Kirdina, O., Ovchynnikova, V., Kalicheva, N., Obruch, H. Public Management of Railway Transport Development based on the Principles of a Systematic Approach, Scientific Horizons, 2021, Vol. 24, No. 8, рр. 98-107. URL: https://sciencehorizon.com.ua/en/journals/tom-24-8-2021.

Dykan V., Tokmakova I, Ovchynnikova V., Korin M., Obruch H. (2023) Strategic Management of Innovation Activity of Railway Enterprises within Digital Changes in the Industry AIP Conference Proceeding. 2023. Vol. 2490. Is. 1. URL: https://doi.org/10.1063/5.0143859.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-30

Номер

Розділ

Економіка підприємства