ФОРМУВАННЯ ЛОЯЛЬНОСТІ ПЕРСОНАЛУ В УМОВАХ КОНЦЕПЦІЇ ВНУТРІШНЬОГО МАРКЕТИНГУ

Автор(и)

  • О. В. Богоявленская Харківьский інститут фінансів Київського національного торговольно-економічного університету, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.18664/338.47:338.45.v0i59.113639

Ключові слова:

лояльність, внутрішній маркетинг, типи лояльності, комплекс маркетингу, афективна лояльність, поведінкова лояльность, програма лояльности персоналу.

Анотація

 

У статті наведені результати дослідження стану лояльності персоналу підприємств різних сфер діяльності м. Харкова, визначені підприємства, на яких переважає висока стабільність штату працівників, знайдені ключові фактори, які сприяють тривалій праці співробітників на одному місці. Проведений критичний аналіз різних тлумачень поняття «лояльність персоналу». Запропонована власна трактовка поняття класифікації типів лояльності співробітників. Проаналізовані теоретико-методологічні підходи стосовно оцінки потенційної лояльності робітників і кандидатів на вакантні робочі місця. Розроблені пропозиції по застосуванню програм лояльності в рамках системи внутрішнього маркетингу. Розглянуті основні головні елементи і особливості комплексу внутрішнього маркетингу підприємства та його співробітників. Обґрунтовані висновки, що процесами лояльності можна управляти з метою досягнення оптимального рівня плинності кадрів на підприємстві.

Біографія автора

О. В. Богоявленская, Харківьский інститут фінансів Київського національного торговольно-економічного університету

к.е.н., доцент

Посилання

Баранская С.С. Методика измерения лояльности [Электронный ресурс].– С.С. Баранская //Психологические исследования. – 2011.-Вып. 1(45). – Режим доступу : http://psystudy.ru/index.php/num/2011n1-15/436-baranskaya15.html.

Десслер Г. Управление персоналом [Електронный ресурс] / Г. Десслер. — Пер. с англ. — 2-е изд. (эл.). — М. : БИНОМ. Лаборатория знаний, 2013. — 799 с. : – Режим доступу – http://files.pilotlz.ru/pdf/cC2305-0-ch.pdf

Доминяк В. Как предсказать организационную лояльность: модель оценки // Управление персоналом, 2006, №13 – с. 62-68.

Ковров А.В. Лояльность персонала: оценка надежности персонала. Проблемы наемного работника. Как выявить опасные типы / А.В. Ковров. – М.: Бератор, 2004. – 165 с.

Магура М.И., Курбатова М.Б. «Современные персонал-технологии». Глава 9. Организационная приверженность // Управление персоналом, №6 (60), 2001, с. 45-50.

Позднякова Т.В. Лояльность персонала организаций: анализ теоретико-методологических и методических аспектов [Электронный ресурс]. – Режим доступу : https://pnojournal.files.wordpress.com/2013/01/pdf_130210.pdf

Поплавська А.П. Психологічний аналіз видів лояльності персоналу до організації. – Режим доступу : http://sites.znu.edu.ua/sppconf/2013pdf/

poplavskaya_3.pdf

Почебут Л.Г. Оценка лояльности сотрудника к организации. // Практикум по психологии менеджмента и профессиональной деятельности / Под ред. Г.С. Никифорова, М.А. Дмитриевой, В.М. Снеткова. - СПб: Речь, 2001, с.283-287.

Рибачук Н.В., Журко Т.О. Формування лояльності працівників піпідприємства як важливого чинника його функціонування [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://rybachuk.vk.vntu.edu.ua/file/104f4f82f16b0a88f8c1f299963de889.pdf

Федотова І.В. Оцінювання рівня лояльності персоналу підприємства. – Режим доступу : http://dspace.khadi.kharkov.ua/dspace/handle/123456789/903

Харский К. Благонадежность и лояльность персонала / К. Харский. – СПб. : Питер, 2003. – 496 с.

Шпекторенко І.В. Лояльність як якість персоналу: до проблеми формування та оцінювання [Електронний ресурс]- Режим доступу - http://www.dridu.dp.ua/zbirnik/2013-01(9)/13sivpfo.pdf

Ahmed, P. K., Rafiq, M., 2003. Internal marketing issues and challenges, European Journal of Marketing, 37(9), 1177-1186.

Meyer and Allen Model of Organizational Commitment: Measurement Issues [Електронний ресурс], The Icfai Journal of Organizational Behavior, Vol. VI, No. 4, 2007 – Режим доступу : http://stevejaros.com/wp-content/uploads/2009/08/Jaros-ICFAI-2007-Meyer-and-Allen1.pdf.

Allen N J and Meyer J P (1990), «The Measurement and Antecedents of Affective, Continuance and Normative Commitment to the Organization», Journal of Occupational Psychology, Vol. 63, pp. 1-18.

Leonard L. Berry, A. Parasuraman Marketing Services: Competing Through Quality New York: The Free Press, 1991. – 228 р.

Louis Leon Thurstone. «Theory of Attitude Measurement». Psychological Review 36 (1929): 222-241. – Режим доступу : https://brocku.ca/MeadProject/Thurstone/Thurstone_1929b.html

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-11-01

Номер

Розділ

Менеджмент і маркетинг