ОПТИМІЗАЦІЯ ВИТРАТ НА РЕКОНСТРУКЦІЮ ЗАЛІЗНИЧНОЇ ЛІНІЇ ПІД ШВИДКІСНЕ РУХ

Автор(и)

  • И. Н. Кравченя БелГУТ, Білорусь
  • Т. А. Дуборвская БелГУТ, Бельгія

DOI:

https://doi.org/10.18664/338.47:338.45.v0i62.133997

Ключові слова:

залізничний транспорт, швидкісний рух, прискорення, піднесення рейки, кругові криві, метод невизначених множників Лагранжа

Анотація

Підвищення швидкостей руху потягів на існуючих залізничних линиях - одно з пріоритетних напрямів на залізничному транспорті. Швидкісні перевезення пасажирів у світовій практиці, як правила, впроваджуються на існуючих лініях зі змішаним вантажним і пасажирським рухом. Для підвищення швидкостей руху дорога має бути реконструйована. Завдання реконструкції - забезпечити комфортабельність їзди пасажирів і безпеку при високих швидкостях руху, а також збільшити можливу провізну здатність лінії, оскільки при швидкісному русі істотно збільшується знімання вантажних потягів пасажирськими і зростає необхідна пропускна спроможність залізниці. Частенько, сам план лінії стримує збільшення швидкостей на існуючих лініях за рахунок кривих малих радіусів. Це, у свою чергу, веде до реконструктивних заходів, спрямованих на збільшення радіусів. При цьому повинні дотримуватися усі вимоги до шляху по безпеці і комфорту пасажирів, а також фінансування цих заходів.

У статті розглянуто завдання визначення оптимальних швидкостей руху поездов кожної категорії в кривих при оптимальному підвищенні зовнішньої рейки, увеличении значення непогашеного прискорення, дотриманні умови равнонагруженности рейкових ниток, умови комфортабельності їзди пасажирів, при яких приведенные витрати на збільшення швидкості в кривих будуть мінімальними. При постановці і рішенні задачі по вибору оптимального радіусу кривою при минимальных витратах за допомогою методу невизначених множників Лагранжа использовано математичне моделювання і деякі розділи вищої математики. У основу пропонованої методики покладені принципи ухвалення рішень.

Рішення задачі дозволяє визначити оптимальні швидкості руху потягів кожної категорії по кривій певного радіусу з дотриманням усіх необхідних умов.

Біографії авторів

И. Н. Кравченя, БелГУТ

к.т.н., доцент

Т. А. Дуборвская, БелГУТ

ст. викладач 

Посилання

Теоретические основы проектирования скоростных и высокоско-ростных железнодорожных магистралей : монография / [А.В. Гавриленков] ; под науч. ред. С.М.Гончарука. – Хабаровск : Изд-во ДВГУПС, 2004. – 213 с.

Кравченя И.Н. Определение оптимальных скоростей движения поездов в кривых при введении скоростного движения [Текст] / И.Н. Кравченя, Т.А. Руденко // Транспорт и транспортная логистика : Бюлле-тень научных работ Брянского филиала МИИТ, № 2 (4). – Брянск : ООО «Дизайн-Принт», 2013. – С. 15-17.

Масловская Е.М. Обоснование технических параметров железно-дорожных линий при организации скоростного движения [Текст] : дис. … канд. техн. наук : 05.22.08 / Масловская Елена Михайловна. – Го-мель, 2003. – 123 с.

Зайцева И.Ю Особенности создания на железных дорогах Украи-ны сети скоростных железнодорожных магистралей [Текст] / И. Ю. Зай-цева // Вестник экономики транспорта и промышленности. – 2017. – № 60.– С. 86 -93.

Курган Н.Б. Научные основы переустройства существующих же-лезных дорог Украины для введения скоростного движения поездов [Текст] : автореф. дис. … д-ра техн. наук : 05.22.06 / УкрДУЗТ. – Дне-пропетровск, 2004. – 33 с.

Курган, Д. Н. Методология расчетов железнодорожной колеи при взаимодействии со скоростным подвижным составом [Текст] : автореф. дис. … д-ра техн. наук : 05.22.06 / УкрДУЗТ. – Днепропетровск, 2017. – 35 с.

Панченко П. В. Обоснование норм содержания железнодорожной колеи в плане при скоростном движении [Текст] : автореф. дис. … д-ра техн. наук : 05.22.06 / УкрДУЗТ. – Днепропетровск, 2014. – 20 с.

Кантор И. И. Высокоскоростные железнодорожные магистрали: трасса, подвижной состав, магнитный подвес [Текст] / И. И. Кантор. – М. : Маршрут, 2004. – 51 с.

Певзнер В. О. Состояние железнодорожного пути и установление скоростей движения [Текст]: дис. … докт. техн. наук 05.22.06 / Певзнер Виктор Ошерович. – М., 1991 г. – 331 с.

Свинцов, Е. С. Методика оценки экономической эффективности проектных решений / Е. С. Свинцов, А. В. Романов, Е. Г. Алексеева // Сб. докладов 58-й научно-технической конференции – СПб. : ПГУПС, 1998. – С. 21-22.

Шкурников С. В. Повышение скоростей движения поездов на основе модернизации постоянных устройств однопутных железных до-рог [Текст] : автореф. дис. … д-ра техн. наук : 05.22.06 / ЛИИЖТ. – Л., 1990. – 26 с.

Economic Analysis of High Speed Rail in Europe. Fundacion BBVA, 2009. [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://w3.grupobbva.com/ TLFU/dat/inf_web_economic_analysis.pdf. – Дата досту-па : 15.04.2018.

Frédéric Dobruszkes, Catherine Dehon, Moshe Givoni Does Euro-pean high-speed rail affect the current level of air services? An EU-wide analysis // Transportation Research Part A № 69.– Elsevier, 2014.– P.461 – 475 р.

Taha, Hamdy A. Operations research: an introduction.– 8th ed.– New Jersey: Upper Saddle River, 2007. – 815 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-05-29

Номер

Розділ

Проблеми транспортного комплексу України