ОПТИМІЗАЦІЯ ВИТРАТ НА РЕКОНСТРУКЦІЮ ЗАЛІЗНИЧНОЇ ЛІНІЇ ПІД ШВИДКІСНЕ РУХ
DOI:
https://doi.org/10.18664/338.47:338.45.v0i62.133997Ключові слова:
залізничний транспорт, швидкісний рух, прискорення, піднесення рейки, кругові криві, метод невизначених множників ЛагранжаАнотація
Підвищення швидкостей руху потягів на існуючих залізничних линиях - одно з пріоритетних напрямів на залізничному транспорті. Швидкісні перевезення пасажирів у світовій практиці, як правила, впроваджуються на існуючих лініях зі змішаним вантажним і пасажирським рухом. Для підвищення швидкостей руху дорога має бути реконструйована. Завдання реконструкції - забезпечити комфортабельність їзди пасажирів і безпеку при високих швидкостях руху, а також збільшити можливу провізну здатність лінії, оскільки при швидкісному русі істотно збільшується знімання вантажних потягів пасажирськими і зростає необхідна пропускна спроможність залізниці. Частенько, сам план лінії стримує збільшення швидкостей на існуючих лініях за рахунок кривих малих радіусів. Це, у свою чергу, веде до реконструктивних заходів, спрямованих на збільшення радіусів. При цьому повинні дотримуватися усі вимоги до шляху по безпеці і комфорту пасажирів, а також фінансування цих заходів.У статті розглянуто завдання визначення оптимальних швидкостей руху поездов кожної категорії в кривих при оптимальному підвищенні зовнішньої рейки, увеличении значення непогашеного прискорення, дотриманні умови равнонагруженности рейкових ниток, умови комфортабельності їзди пасажирів, при яких приведенные витрати на збільшення швидкості в кривих будуть мінімальними. При постановці і рішенні задачі по вибору оптимального радіусу кривою при минимальных витратах за допомогою методу невизначених множників Лагранжа использовано математичне моделювання і деякі розділи вищої математики. У основу пропонованої методики покладені принципи ухвалення рішень.
Рішення задачі дозволяє визначити оптимальні швидкості руху потягів кожної категорії по кривій певного радіусу з дотриманням усіх необхідних умов.
Посилання
Теоретические основы проектирования скоростных и высокоско-ростных железнодорожных магистралей : монография / [А.В. Гавриленков] ; под науч. ред. С.М.Гончарука. – Хабаровск : Изд-во ДВГУПС, 2004. – 213 с.
Кравченя И.Н. Определение оптимальных скоростей движения поездов в кривых при введении скоростного движения [Текст] / И.Н. Кравченя, Т.А. Руденко // Транспорт и транспортная логистика : Бюлле-тень научных работ Брянского филиала МИИТ, № 2 (4). – Брянск : ООО «Дизайн-Принт», 2013. – С. 15-17.
Масловская Е.М. Обоснование технических параметров железно-дорожных линий при организации скоростного движения [Текст] : дис. … канд. техн. наук : 05.22.08 / Масловская Елена Михайловна. – Го-мель, 2003. – 123 с.
Зайцева И.Ю Особенности создания на железных дорогах Украи-ны сети скоростных железнодорожных магистралей [Текст] / И. Ю. Зай-цева // Вестник экономики транспорта и промышленности. – 2017. – № 60.– С. 86 -93.
Курган Н.Б. Научные основы переустройства существующих же-лезных дорог Украины для введения скоростного движения поездов [Текст] : автореф. дис. … д-ра техн. наук : 05.22.06 / УкрДУЗТ. – Дне-пропетровск, 2004. – 33 с.
Курган, Д. Н. Методология расчетов железнодорожной колеи при взаимодействии со скоростным подвижным составом [Текст] : автореф. дис. … д-ра техн. наук : 05.22.06 / УкрДУЗТ. – Днепропетровск, 2017. – 35 с.
Панченко П. В. Обоснование норм содержания железнодорожной колеи в плане при скоростном движении [Текст] : автореф. дис. … д-ра техн. наук : 05.22.06 / УкрДУЗТ. – Днепропетровск, 2014. – 20 с.
Кантор И. И. Высокоскоростные железнодорожные магистрали: трасса, подвижной состав, магнитный подвес [Текст] / И. И. Кантор. – М. : Маршрут, 2004. – 51 с.
Певзнер В. О. Состояние железнодорожного пути и установление скоростей движения [Текст]: дис. … докт. техн. наук 05.22.06 / Певзнер Виктор Ошерович. – М., 1991 г. – 331 с.
Свинцов, Е. С. Методика оценки экономической эффективности проектных решений / Е. С. Свинцов, А. В. Романов, Е. Г. Алексеева // Сб. докладов 58-й научно-технической конференции – СПб. : ПГУПС, 1998. – С. 21-22.
Шкурников С. В. Повышение скоростей движения поездов на основе модернизации постоянных устройств однопутных железных до-рог [Текст] : автореф. дис. … д-ра техн. наук : 05.22.06 / ЛИИЖТ. – Л., 1990. – 26 с.
Economic Analysis of High Speed Rail in Europe. Fundacion BBVA, 2009. [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://w3.grupobbva.com/ TLFU/dat/inf_web_economic_analysis.pdf. – Дата досту-па : 15.04.2018.
Frédéric Dobruszkes, Catherine Dehon, Moshe Givoni Does Euro-pean high-speed rail affect the current level of air services? An EU-wide analysis // Transportation Research Part A № 69.– Elsevier, 2014.– P.461 – 475 р.
Taha, Hamdy A. Operations research: an introduction.– 8th ed.– New Jersey: Upper Saddle River, 2007. – 815 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Вісник економіки транспорту і промисловості
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).