ДОЦІЛЬНІСТЬ ЕЛЕКТРИФІКАЦІЇ ДІЛЬНИЦЬ ЗАЛІЗНИЦІ
DOI:
https://doi.org/10.18664/338.47:338.45.v0i62.134001Ключові слова:
електрифікація, пропускна здатність, провізна здатність, залізниця, доцільність проектного рішенняАнотація
Підкреслені переваги електричної тяги для підвищення провізної спроможності залізниці. Залізниці є важливим елементом транспортної системи Республіки Білорусь. Вирішальними факторами, оказывающими вплив на економічну доцільність та термін електрифікації, є: наявність джерел енергопостачання, вартість електроенергії, розміри і темп зростання перевезень, рельєф місцевості. Показана доцільність електрифікації Білоруської залізниці у зв'язку з пуском в експлуатацію першої черги Білоруської АЕС в 2019 році. Розглянута доцільність введення електричної тяги та визначено економічно доцільнимний вантажообіг переходу на електротягу на одній з ділянок Білоруської залізниці. При цьому враховувалися найбільш значущі фактори, що впливають на величину первинних і наступних капітальних вкладень при електрифікації лінії та вплив цих чинників на динаміку зміни експлуатаційних витрат. Досліджено вплив електрифікації на провізну спроможність залізниці. Для визначення вимірників експлуатаційних витрат виконані тягові розрахунки для тепловозної тяги, що обертаються на ділянці тепловозами і для електричної тяги з передбачуваними до обігу електровозами при різної вартості дизельного палива і електроенергії. Представлена методика, що дозволяє визначити економічно доцільний вантажообіг, при якому собівартість перевезень при електричної тязі стає менше, ніж при тепловозній. Він залежить від співвідношення вартостей електроенергії і палива на тягу поїздів, утримання інфраструктури, експлуатаційних витрат всіх організацій, зайнятих перевезеннями. Визначено економічно доцільні розміри перевезень переходу до електричній тязі на різних ділянках Білоруської залізниці.
Посилання
Электрификация железных дорог, как фактор энергетической не-зависимости транспортной системы государства [Электронный ресурс] – Режим доступа: http://mkg.com.ua/news/Kommentarii-ekspertov/.
Официальный сайт Белорусской железной дороги [Электронный ресурс] – Режим доступа: http://www/rw/by.
Свинцов Е.С. Регионально-транспортные исследования в совре-менных условиях: монография / Е.С. Свинцов. – М. : Маршрут, 2005. – 301 с.
Гончарук С.М. Принятие решений при проектировании облика и мощности сети железных дорог. Часть 1. Методология формирования альтернатив облика и мощности сети железных дорог с учетом надежно-сти ее функционирования: монография / С.М. Гончарук, А.В. Гаврилен-ков, В.С. Шварцфельд. – Хабаровск : ДВГУПС, 2003. – 178 с.
Турбин, И.В. Изыскания и проектирование железных дорог : учеб. для вузов / И.В. Турбин. – М.: Транспорт, 1989. – 479 с.
Peterman, D. R. The Development of High Speed Rail in the United States: Is-sues and Recent Events / D.R. Peterman, J. Frittelli, W.J. Mallett. – Washington : Con-gressional Research Service, 2013. – 35 p.
Государственная программа развития транспортного комплекса Республики Беларусь на 2016 – 2020 годы : постановление Совета Ми-нистров Республики Беларусь, 28 апреля 2016 г., № 345 // Нац. право-вой Интернет-портал Респ. Беларусь, 07.05.2016, 5/42042 [Электронный ресурс]. – Режим доступа : http://www.pravo.by/document/?guid=3871&p0=C21600345. – Дата до-ступа : 10.10.2017.
Гребенок, П.Т. Правила тяговых расчетов для поездной работы / П.Т. Гребенок. – М.: Транспорт, 1985. – 287 с.
Гизатуллина, В.Г. Экономические показатели работы железнодо-рожного транспорта : справ. пособие / В.Г. Гизатуллина, А.И. Шелеля-ев. – Мн. : Выш. шк., 1984. – 208 с.
Гизатуллина, В.Г. Себестоимость железнодорожных перевозок : учеб. пособие / В.Г. Гизатуллина. – Гомель : БелГУТ, 2002. – 302 с.
Довгелюк, Н.В. Изыскания и проектирование железных дорог : учеб. пособие / Н.В. Довгелюк, Г.В. Ахраменко, И.М. Царенкова – Го-мель : БелГУТ, 2013. – 333 с.
Экономика железнодорожного строительства и путевого хозяй-ства : учеб. для вузов/ под ред. Б.А. Волкова, В.Б. Шульги. – М.: Маршрут, 2003. – 630 с.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Вісник економіки транспорту і промисловості
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).