ПРИНЦИПИ ЕТИКИ ПЕДАГОГА ВИЩОЇ ШКОЛИ: КЛАСИКА І СУЧАСНІСТЬ
DOI:
https://doi.org/10.18664/338.47:338.45.v0i69.200542Ключові слова:
педагогічна праця, етика, педагогічна етика, моральна культура, криза педагогічної культури, кодекс професійної етики, принципи педагогічної етики.Анотація
Статтю присвячено питанням розвитку педагогічної етики з урахуванням класичних принципів її побудови. Класичні принципи педагогічної етики сформульовані більш як століття тому, але і сьогодні вони актуальні. Найбільш важливими принципами педагогічної етики є: неупередженість; конфіденційність; точне виконання професійних обов’язків; уникнення конфліктів. Сучасна педагогіка повинна надати національній економіці такого працівника, який є творчою особистістю, мислячим стратегічно, є істинно інтелігентною людиною. Діяльність педагога повинна містити мінімум конфліктних ситуацій і максимум можливостей вирішення конфліктів.
Посилання
Мудрость тысячелетий / сост. Е.А. Павликова. Москва: Абрис, 2017. 256 с.
Колокольникова З.У., Данцева А.В. Проблема педагогической этики в трудах отечественного педагога середины XIX - начала XX в. Международный журнал прикладных и фундаментальных исследований. 2015. №2. С. 148–153.
Персонал. Словарь понятий и определений / Журавлев П.В., Карташов С.А, Маусов Н.К., Одегов Ю.Г. Москва: Экзамен, 1999. 512 с.
Гришин Э.А. Профессионально-этическая подготовка учителя в системе высшего педагогического образования. Владимир: Свет, 1973. 309 с.
Асадуллин Р.М., Фролов О.В. Кризис педагогической культуры и некоторые задачи современной педагогической мысли. Образование и наука. 2017. №2, т. 19. С. 9 – 25.
Андреев В.И. Педагогическая этика: инновационный курс для нравственного саморазвития. Казань: Центр инновационных технологий, 2012. 272 с.
Цыбулевская О.И., Касаева Т.В. Профессиональные этические стандарты в правовом поле России. Право и современное государство. 2013. №3. С. 29 – 34.
Якушева С. Д. Педагогическая этика как элемент мастерства преподавателя вуза. Вестник Новгородского государственного университета. 2011. № 64. С. 69-72.
Дикань В.Л., Компанієць В.В., Полякова О.М. Етичні основи бізнесу: навчальний посібник. Харків: УкрДАЗТ, 2012. 316 с.
Kompaniets V., Polevaya V., Poliakova E., Shramenko E. Readiness of workers for a new economy in condition of systemic changes (man - technologies – economy). SHS Web of Conferences: Fifteenth Scientific and Practical International Conference “International Transport Infrastructure, Industrial Centers and Corporate Logistics”. 2019. Vol. 67. DOI: https://doi.org/10.1051/shsconf/20196706028.
Шмелев А.Г. Кодекс профессиональной этики преподавателя-экзаменатора. Веб-сайт. URL: http://www.psy.msu.ru/educat/dnevn/test/codex.html (дата обращения: 15.08.2019).
Одинцова О.В. Профессиональная этика: учебник для студ. учреждений высшего образования. Изд. 3-е, стер. Москва: Издательский центр «Академия», 2014. 144 с.
Афонин А.С. Трудовое поведение. Киев: Украина, 1991. 159 с.
Сухомлинский В.А. Сердце отдаю детям. Рождение гражданина. Письма к сыну. Киев: Радянська школа, 1985. 559 с.
Якушева С.Д. Этические аспекты профессиональной деятельности преподавателя вуза. В мире научных открытий. 2010. № 5-3 (11). С.114-120. URL: http://naukarus.com/eticheskie-aspekty-professionalnoy-deyatelnosti-prepodavatelya-vuza. (дата обращения: 15.08.2019).
Сухорукова Т.Г. Роль ділового етикету у підвищенні економічної безпеки підприємства. Вісник економіки транспорту і промисловості. 2017. № 57. С. 38-45.
Мишина Т.Н., Мишин В.М. Формирование педагогического такта преподавателя высшей школы. Международный журнал экспериментального образования. 2015. № 12, ч. 2. С. 252-254. URL: https://www.expeducation.ru/ru/article/view?id=9075 (дата обращения: 15.08.2019).
Астафьева Е.Н. Об образовании народа и педагогике свободы (Рецензия Н.Г. Чернышевского на журнал «Ясная поляна»). Историко-педагогический журнал. 2013. №3. С.118-125.
Хлістунова Н. В. Формування системи комунікацій у навчально-виховному процесі ВНЗ. Ефективна економіка. 2016. № 1. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=4736 (дата звернення: 05.09.2019).
Компанієць В.В., Польова В.В. Управління трудовою поведінкою працівників підприємств залізничного транспорту (соціокультурні домінанти): монографія. Харків: Лідер, 2016. 298 с.
Про вищу освіту: Закон України від 1 липня 2014р. № 1556-VII: [офіц. текст: станом на 01 січня 2019 р.]. URL: https://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1556-18. (дата звернення: 08.01.2019).
Левитан К.М. Основы педагогической деонтологии: учеб. пособ. Москва: Наука, 1994. 102 с.
Толстой Л.Н. Педагогические сочинения / сост. Н.В. Вейкшан (Кудрявая). Москва: Педагогика, 1089. 544 с.
Сухомлинский О.В. Хрестоматия по этике. Москва: Педагогика, 1990. 303 с.
Компанієць В. В. Управління розвитком соціально-економічних систем у духовно-моральному та соціокультурному вимірі. Частина 2. Якість управління соціально-економічними системами: духовно-моральні та культурні пріоритети (на прикладі залізничного транспорту): монографія. Харків: УкрДАЗТ, 2012. 296 с.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Вісник економіки транспорту і промисловості
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).