ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ВАГОНОБУДІВНИХ ПІДПРИЄМСТВ В УМОВАХ ЗАГОСТРЕННЯ СИСТЕМНОЇ КРИЗИ В ГАЛУЗІ
DOI:
https://doi.org/10.18664/btie.76-77.282027Ключові слова:
вагонобудівні підприємства, конкурентоспроможність, системна криза, концептуальні положення, інструментарійАнотація
На основі дослідження сучасного стану вітчизняних вагонобудівних підприємств встановлено, що в останні роки на тлі суттєвого економічного спаду, викликаного пандемією, і загалом скорочення попиту на продукцію вагонобудування галузь перебуває у вкрай складному становищі. Доведено доцільність формування сприятливого середовища для генерування інноваційних ідей і розроблення високотехнологічної вагонобудівної продукції за рахунок залучення до інтеграційного об’єднання окрім вагонобудівних підприємств й інших суб’єктів, що дозволить охопити технологічний ланцюг від створення ідеї та дослідного зразка інноваційного продукту до виробництва високотехнологічної продукції вагонобудування та її реалізації. Розроблено концептуальні положення забезпечення конкурентоспроможності вагонобудівних підприємств, які визначають мету, принципи, завдання та інструменти формування конкурентних переваг вагонобудівних підприємств на основі активізації їх інноваційно-технологічного співробітництва з іншими учасниками процесу створення інноваційної високотехнологічної продукції.
Посилання
В Україні на 40 % скоротилося виробництво вантажних вагонів. agropolit.com: веб-сайт. URL: https://agropolit.com/ (дата звернення: 31.01.2022).
Бояринова К. О., Гавриш Ю. О. Партнерство як інструмент забезпечення конкурентоспроможності в системі економічних відносин підприємств. Бізнес, інновації, менеджмент: проблеми та перспективи: тези доповідей ІІ Міжнар. наук.-практ. конф. (22 квітня 2021 р., м. Київ). Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, Вид-во «Політехніка», 2021. С. 40-41.
Гребинаха А. В. Інструменти підвищення конкурентоспроможності підприємств вагонобудування. Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія: Економічні науки. 2019. Вип. 35. С. 51-55.
Дикань В. Л. Комплексний підхід до управління стійким розвитком підприємств машинобудування. Вісник ек ономіки транспорту і промисловості. 2015. № 49. С. 11-18.
Дикань В. Л., Корінь М. В. Державне регулювання промислового розвитку України. Вісник економіки транспорту та промисловості. 2018. № 61. С. 9-19.
Дикань В. Л., Обруч Г. В. Визначення ефективності реалізації потенціалу конкурентоспроможності вагонобудівних підприємств. Вісник економіки транспорту і промисловості. 2017. № 56. С. 9-18.
Калініченко Л. Л. Інноваційна модель розвитку України в умовах евроінтеграційних процесів. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. 2016. Вип. 6. Ч. 1. С. 139-143.
Ковальчук С. В. Актуалізація маркетингових стратегій в контексті інноваційного розвитку підприємств: монографія. Хмельницький: Поліграфіст-2, 2012. 280 с.
Красовська О. Ю. Управління маркетинговими інструментами промислового підприємства: дис. … д-ра екон. наук: 08.00.04. Запоріжжя, 2020. 451 с.
Ніженська В. В., Величко Л. А. Проблеми забезпечення конкурентоспроможності промислових підприємств. Молодий вчений. 2019. № 12 (76). С. 460-464.
Обруч Г. В. Забезпечення розвитку потенціалу конкурентоспроможності вагонобудівних підприємств України: дис. ... канд. екон. наук: 08.00.04. Харків, 2017. 265 с.
Овчиннікова В. О. Концептуальні положення управління стратегічним союзом. Інноваційна діяльність та економічна безпека підприємств : колективна монографія. Дніпро : Пороги, 2017. С. 97-110.
Токмакова І. В., Обруч Г. В. Механізм інвестиційного забезпечення розвитку вагонобудівних підприємств. Oxford Debate (December 17, 2019). UK: Oxford Town Hall, 2019. Р. 167-174.
Чому Ахметов та Веревський стали на захист старих вагонів. biz.censor.net: веб-сайт. URL: https://biz.censor.net/r3295092 (дата звернення: 01.02.2022).
Економічна статистика / Економічна діяльність / Транспорт. Державна служба статистики України: веб-сайт. URL: http://www.ukrstat.gov.ua/(дата звернення: 01.02.2022).
Звіт Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України з питань перевірки та оцінки стану акціонерного товариства «Українська залізниця»: постанова Верховної Ради України №1734-IX від 09.09.2021. Законодавство України: веб-сайт. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1734-20#Text (дата звернення: 28.01.2022).
Українське вагонобудування може зупинитися вже у 2021 р. – керівники заводів. Інтерфакс Україна: веб-сайт. URL: https://ua.interfax.com.ua/news/economic/690212.html (дата звернення: 28.01.2022).
Деякі питання визначення умов і порядку організації діяльності залізничного транспорту загального користування. Державна регуляторна служба України: веб-сайт. URL: http://www.drs.gov.ua/wpcontent/uploads/2021/07/dokument-6128_0_19-21.pdf (дата звернення: 01.02.2022).
Президент : Сьогодні стартує наступний важливий напрямок «Великого будівництва» – нова українська залізниця Президент України: офіційне інтернетпредставництво. URL :
https://www.president.gov.ua/news/prezident-sogodni-startuye-nastupnij-vazhlivijnapryamok-vel-71505 (дата звернення: 28.01.2022).
Мегапроєкти. «Велике будівництво». Ліга: Бізнес: веб-сайт. URL: https://biz.liga.net/ua/all/transport/article/a-300-smojete-bolshoe-stroitelstvo-doshlo-do uz-na-vagony-100-mlrd-a-dengi-est (дата звернення: 28.01.2022).
Старт програми оновлення вантажного парку – завод АТ «Укрзалізниця» збудував 60 нових піввагонів. АТ «Укрзалізниця»: веб-сайт. URL: https://www.uz.gov.ua/press_center/up_to_date_topic/575652/ (дата звернення: 29.01.2022).
Програма оновлення парку вантажних вагонів стартує вже з 2022 року. Міністерство інфраструктури України: веб-сайт. URL: https://mtu.gov.ua/news/33350.html (дата звернення: 30.01.2022).
Чи є попит на продукцію українських вагонобудівників за межами країни. railexpoua.com: веб-сайт. URL: https://railexpoua.com/novyny/vahony-naeksport-chy-ie-popyt-na-produktsiiuukrainskykh-vahonobudivnykiv/ (дата звернення: 01.02.2022).
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).