ОСОБЛИВОСТІ МАРКЕТИНГОВИХ СТРАТЕГІЙ В МОРСЬКОМУ БІЗНЕСІ
DOI:
https://doi.org/10.18664/btie.80.286806Ключові слова:
маркетинг, морський бізнес, клієнтоорієнтовність, стейкхолдери, маркетингова стратегіяАнотація
У статті розглянуто особливості маркетингових стратегій підприємств, що працюють в морському бізнесі. Специфіка маркетингових стратегій в морському бізнесі пояснюється особливостями взаємодії компанії з різними стейкхолдерами. У статті виділено стейкхолдери порту, судноплавної компанії та логістичні стейкхолдери. Запропоновано основні критерії оцінки ефективності маркетингової стратегії є ринкова частка та відносна ринкова частку підприємства морського бізнесу, а також збільшення частки високодохідних вантажів у загальній структурі вантажообороту (контейнери, автотехніка). У статті сформульовано основні принципи маркетингової стратегії підприємства морського бізнесу.
Посилання
Транспорт України 2020. Державна служба статистики України. К., 2021. 116 с.
Вантажообіг морських портів України за 2021 рік становив 153 млн. т // Rail.insider, 2022 URL: Rail.insider
Балабанова Л. В., В. В. Холод, Балабанова І. В. Стратегічний маркетинг: підручник. К.: Центр учбової літератури, 2019. 630 с.
Гаркавенко С.С. Маркетинг: підручник. 9-те вид. К.: Знання, 2018.720 с.
Гриненко О.М., Пічугіна Т.С. Оцінка ефективності маркетингової стратегії зовнішньоекономічної діяльності на підприємствах. Вісник НТУ «ХПІ». 2013. № 49 (1022). С.33-37.
Двуліт З. П., Тимощук О. М., Левченко О. В. Вдосконалення бізнеспроцесів сучасних судноплавних компаній в сфері міжнародних морських вантажних перевезень. Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку.№3. 2021. С. 3-14.
Морські контейнерні перевезення та Україна – що зміниться найближчим часом. URL :
https://utec.ua/blog/morski-konteynerniperevezennya-ta-ukrayina-scho-zminitsyanayblizhchim-chasom (дата звернення 19.11.2022)
Багорка М. О., Челак В.В. Сутнісна характеристика маркетингових стратегій, особливості та принципи їх формування у діяльності аграрних підприємств. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. 2018. Вип. 20(1). С. 32-36.
Котлер Ф., Армстронг Г., Сондерс Дж., Вонг В. Основы маркетинга: Пер. с англ. 2-е Епроп. Узд. М.: Спб; К.: Издательский дом «Вильямс», 1999. 1152 с.
Портер М. Международная конкуренция: Пер. англ. / Под ред. В.Д. Щетинина. М.: Международные отношения, 1993. 896 с.
Шинкаренко В.Г., Бондаренко А.С. Управление конкурентоспобностью предприятия. Харьков: Узд-во ХНАДУ, 2003. 186 с.
Evi I. Plomaritou, Vasso Plomaritou, Kostas Giziakis. Shipping marketing & customer orientation: The psychology & buying behavior of charterer & shipper in the tramp & liner market. Management, Vol. 16, 2011, 1, pp. 57-89
Степанов О.Н. Стратегическое управление развитием морского порта: Монография. Одесса: Астропринт, 2005. 328 с.
Меркт О. В. Методичні засади стратегії розвитку морських торговельних портів у конкурентному середовищі: дис .… канд. екон. наук: 08.07.04 / Олена Віталіївна Меркт. К. Національний авіац. ун-т. 2002. 180 с.
Наврозова Ю.А. Экономические основы управления качеством продукции морских торговых портов Украины: Дис. … канд. экон. наук 08.07.04. ОНМУ МОНУ. Одесса, 2005. 212 с.
Макушев П.А. Портові системи: Навч. посібник. Одеса: ОНМУ, 2015. 143 с.
Онищенко С.П. Моделирование процессов организации и функционирования системы маркетинга морских транспортных предприятий: монография. Одесса: Феникс, 2009. 328 с.
Theo Notteboom, Athanasios Pallis and Jean-Paul Rodrigue (2022) Port Economics, Management and Policy, New York: Routledge, 690 p. URL:
https://porteconomicsmanagement.org/pemp/contents/part5/port-marketing/harbour
Port slogans & Taglines. URL: https://www.slogan-tagline.com/transportlogistics-slogans/harbour-slogans.html
Connecting to Compete 2010: Trade Logistics in the Global Economy--The Logistics Performance Index and Its Indicators. 2010. 64 p. URL: https://openknowledge.worldbank.org/handle/10986/24599#:~:text=http%3A//hdl.handle.net/10986/24599
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).