РАЦІОНАЛЬНЕ ВИКОРИСТАННЯ РЕЙКОВОГО ТРАНСПОРТУ У ВЕЛИКИХ МІСТАХ УКРАЇНИ
DOI:
https://doi.org/10.18664/338.47:338.45.v0i52.61664Ключові слова:
міський транспорт, рейковий транспорт, пасажирські поїзди, класифікація.Анотація
Мета. Метою статті є удосконалення термінологічного поняття «міський рейковий транспорт», що дозволить раціонально використовувати усі види рейкового транспорту у великому місті та оптимізувати витрати на їх розвиток і експлуатацію. Для скорочення витрат місцевих бюджетів при перевезенні населення з приміської зони у велике місто необхідно розвинути існуючу класифікацію пасажирських поїздів в Україні, і додатково включити в неї міський залізничний рейковий транспорт. Методика. В роботі застосовані методика визначення оптимальних зон курсування приміських поїздів та принципи побудови класифікації пасажирських поїздів в Україні. Результати. Проаналізована діяльність усіх видів міського рейкового транспорту, визначені раціональні сфери їх використання, особливу увагу приділено залізничним видам транспорту, які одночасно можуть курсувати на теренах залізниці та у межах великого міста. Враховуючи сказане, набула подальшого розвитку існуюча класифікація пасажирських поїздів в Україні. Наукова новизна. На основі досліджень запропоновано удосконалене термінологічне поняття «міський рейковий транспорт», яке відрізняється від існуючого включенням усіх можливих видів рейкового міського транспорту, що дозволить раціонально використовувати їх у великому місті та оптимізувати витрати на розвиток та експлуатацію міського транспорту. Набула подальшого розвитку існуюча класифікація пасажирських поїздів в Україні, яка додатково включає міський рейковий транспорт, для якого застосовуються залізничний рухомий склад, а саме електропоїзди та рейковий автобус, що дозволить скоротити витрати місцевих бюджетів при перевезенні населення з приміської зони у велике місто. Практична значимість. Використання удосконаленого термінологічного поняття «міський рейковий транспорт» дозволить раціонально використовувати усі види рейкового транспорту у великому місті та оптимізувати витрати на їх розвиток і експлуатацію. Впровадження удосконаленої класифікації пасажирських поїздів в Україні дозволить розширити кордони експлуатації залізничного транспорту та скоротити витрати місцевих бюджетів при перевезенні населення з приміської зони у велике місто.
Посилання
Безлюбченко О. С., Завальний О. В. Урбаністика: Навч. Посібник [Текст] / О. С. Безлюбченко, О. В. Завальний. – Харків: ХДАМГ, 2003. – 254 с.
Процько Я. І. Вплив аварійних ситуацій на довкілля у роботі залізничного транспорту [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://archive.nbuv.gov.ua/portal/chem_biol/vpdaa/2010_1/183.pdf. – Назва з екрану.
Сидоренко Ю. В. Дослідження тенденцій розвитку міського електротранспорту країн СНД. [Текст] / Ю. В. Сидоренко // Вісник економіки транспорту і промисловості. – 2010. – № 30. – С. 57-60.
Доля В. К. Пасажирські перевезення : підручник / В.К. Доля. – Харків : «Вид-во «Форт», 2011. – 504 с.
Ефремов И. С. Теория городских пассажирских перевозок / И.С. Ефремов, В. М. Кобозев, В. А. Юдин. – М.: Высшая школа, 1980. – 535 с.
Варелопуло Г. А. Организация движения и перевозок на городском пассажирском транспорте / Г. А. Варелопуло. – М.: Транспорт, 1981. – 200 с.
Анализ особенностей выбора пассажирского вида транспорта при городских пассажирских перевозках / В. И. Торкатюк, М. В. Юров, А. Ю. Палант, А. И. Кириченко, С. А. Ларина // Коммунальное хозяйство городов : науч.-техн. сб. – Вып. 85. – Киев : Техніка, 2008. – С. 72–78.
Палант А. Ю. The Stochastic Model of Reliability for City Public Transport Operation / Палант А.Ю., Адаменко Н.И. // Молодой ученый. Чита — 2013. – №8. – С. 67-69.
Адаменко М. І. Економіко-технічна надійність експлуатації міського електричного транспорту : монографія / М.І. Адаменко, О.Ю. Палант. – Харків : Золоті сторінки, 2014. – 144 с.
Корженевич І. П., Бараш Ю. С., Мельянцова Ю. П. Сучасний підхід до вибору транспортної системи великого міста. [Текст] / І. П. Корженевич, Ю. С. Бараш, Ю. П. Мельянцова // Вісн. Дніпропетр. нац. ун-ту залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна. – Д.: Вид-во Дніпропетр. нац. ун-ту залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна, 2009. – Вип. 15. – С. 225-232.
Пита А. Л. Международные пассажирские и железнодорожные сообщения в Европе // Железные дороги мира, 2001, № 7. — с. 11-15
Мельник Т. С. Концептуальні основи нової системи класифікації пасажирських поїздів українських залізниць. [Текст] / Т. С. Мельник // Вагонный парк. – 2012. – № 1(58). – с. 42-45
Мельник Т. С. Побудова системи сервісного обслуговування пасажирів відповідно до нової класифікації пасажирських поїздів українських залізниць. [Текст] / Т. С. Мельник // Вагонный парк. – 2012. – № 2 (59). – с. 44-49
Овчаренко Л. М. Высокоскоростное сообщение: частота важнее скорости [Текст] / Л. М. Овчаренко // Железные дороги мира. – 2010. – № 3. – с. 9-22
Лихушин Е. В. Опыт «Дойче Бан»: классификация пассажирских поездов [Текст] / Е. В. Лихушин // Локомотив-информ. – 2012 – № 01. – с. 54-55
Бакалінський О. В. Маркетинг пасажирських перевезень перспективними видами рухомого складу залізниць: теорія, методологія, практика. Дис. д.е.н.: 08.00.04 [Текст] / О. В. Бакалінський – Киів: ДЕТУТ – 2012 – 455 с.
Бараш Ю. С. Методика складання оптимального плану формування пасажирських поїздів / Ю. С. Бараш, В. В. Скалозуб // Економіка: проблеми теорії та практики: зб. наук. пр. – Д.: ДНУ,2005. – Вип. 205, т. 4. – С. 1186-1198.
Чаркіна Т. Ю. Нова класифікація пасажирських поїздів в Україні [Текст] / Т. Ю. Чаркіна // Вісник економіки транспорту і промисловості – 2012. – № 38. – с. 324-328.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2016 Вісник економіки транспорту і промисловості
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).