СТРАТЕГІЧНЕ УПРАВЛІННЯ ЗАЛІЗНИЧНИМ ТРАНСПОРТОМ УКРАЇНИ
DOI:
https://doi.org/10.18664/338.47:338.45.v0i52.61704Ключові слова:
стратегія, транспорт, внутрішнє та зовнішнє середовище, транспортний потенціал.Анотація
В статті доведена необхідність стратегічного управління залізничним транспортом України. З’ясована суть поняття «стратегічне управління» та виділено базис для формування дієвої стратегії. Виконано дослідження внутрішнього середовища залізничного транспорту, виділені сильні та слабкі його сторони , серед яких головними є : критичний рівень зносу та низькі темпи оновлення рухомого складу ; низький рівень розвитку транспортно-логістичної інфраструктури; обмеженість у застосуванні прогресивних технологій перевезень; складність митних процедур і прикордонного контролю; частка ринку, яка належить залізницям, невпинно зменшується. Проведено аналіз зовнішнього середовища. Обгрунтовано, що транспортну стратегію слід спрямовати в першу чергу на ефективне використання транзитного потенціалу держави.
Посилання
Виханский О. С. Стратегическое управление : учебник. / О. С. Виханский. - 2-е изд., перераб. и доп. - М. : Гардарики, 2005.- 169 с.
Ансофф И. Стратегическое управление / И. Ансофф ; пер. с англ. – М.: Экономика, 1989.- 358 с.
Шифрин М.Б. Стратегический менеджмент : учеб. пособие / М.Б. Шифрин. – ЧПб: Питер, 2009.-240 с.
Дикань В.Л. Стратегiчне управлiння : навч.посiб./ В.Л.Дикань, В.О.Зубенко, О.В. Маковоз, I.В. Токмакова, О.В.Шраменко. – К: «Центр учбової літератури», 2013. -272с.
Чернега О.Б. Основные структурные особенности реализации транспортно-транзитного потенциала Украины /О.Б. Чернега, В.С. Белозубенко, А.С. Расторгуев// Вісник Хмельницького національного університету. Сер.: Економ. науки. Т. 3. – Хмельницький: ХНУ, 2008. – №3. – С. 101-106.
Пирожков С. Проблемы реализации транзитного потенциала Украины в контексте расширения ЕС и формирования ЕЭП /С. Пирожков, Д. Прейгер, И. Малярчук // Экономика Украины. – 2005. – №3. – С. 4-19.
Блудова Т. Глобализация транспортной системы и понятие «транзитный потенциал страны» /Т. Блудова// Экономика Украины. – 2006. – №10. – С. 73-78.
Жуков Е. Концептуальные научные основы государственной транспортной политики /Е. Жуков// Международная экономика. – 2006. – №1. – С. 66-76.
Макаренко М. Транспортний сектор економіки України: тенденції та проблеми розвитку /М. Макаренко, М. Цвєтов// Економіст. – 2007. – №6. – С. 24-27.
Концепція розвитку транспортно-дорожнього комплексу України на середньостроковий період та до 2020 року //Офіційний сайт Міністерства транспорту і зв’язку України //www.mtu.ua.
Комплексна програма утвердження України як транзитної держави у 2002-2010 роках //Офіційний сайт Міністерства транспорту і зв’язку України // www.mtu.ua.
Офіційний сайт Державної адміністрації залізничного транспорту України [Електронний ресурс]: Режим доступа: http://uz.gov.ua/
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2016 Вісник економіки транспорту і промисловості
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).