МАРКЕТИНГОВІ НОВАЦІЇ НА РИНКУ ОСВІТНІХ ПОСЛУГ: ВІТЧИЗНЯНИЙ ТА ЗАРУБІЖНИЙ ДОСВІД

Автор(и)

  • Н. В. Янченко ХНУБА, Україна
  • В. В. Польова ХНУБА, Україна

DOI:

https://doi.org/10.18664/338.47:338.45.v0i53.74436

Ключові слова:

ринок освітніх послуг, залучення абітурієнтів, бренд навчального закладу, маркетинг, маркетинговий комплекс, концепція marketing-mix «5Р».

Анотація

В статті проаналізовано досвід освітніх установ Великобританії, Польщі, Німеччини та США при побудові ефективної системи залучення абітурієнтів та формуванні бренду навчального закладу із застосуванням сучасного маркетингового інструментарію, визначено можливості адаптації даного досвіду до вітчизняних умов. Розроблено пропозиції щодо впровадження маркетингового комплексу вищого навчального закладу на основі концепції marketing-mix «5Р».

Біографії авторів

Н. В. Янченко, ХНУБА

к.е.н, доцент

В. В. Польова, ХНУБА

к.е.н.,  викладач 

Посилання

Українські студенти у закордонних ВНЗ. Аналітичний центр CEDOS [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.cedos.org.ua

Грищенко І. М. Інструменти та форми маркетингової комунікації на ринку освітніх послуг [Текст] / І. М. Грищенко, Н. А. Крохмальова // Наукове фахове видання «Вісник Київського національного університету технологій та дизайну. - № 4, 2012. – С. 1-17.

Єрмошкіна О. В. Підвищення рейтингу ВНЗ на основі реалізації бренд-орієнтованої стратегії розвитку [Текст] / О. В. Єрмошкіна // Матеріали науково-практичної конференції «Управління якістю підготовки кадрів з вищою освітою через удосконалення процедур ліцензування, акредитації та рейтингування» (15-16 березня 2012 р.). – Національний гірничий університет. – С. 129-133.

Новокрещенов С. А. Интернет-способы привлечения абитуриентов на кафедру [Электронный ресурс] / С. А. Новокрещенов, Д. Б. Шадрин // Новые образовательные технологии в вузе : материалы X международной научно-методической конференции. — Екатеринбург, 2013. — Режим доступа: http://hdl.handle.net/10995/26591.

Бакланова Е. М. Эффективный маркетинг образовательных услуг в социальных сетях [Текст] / Е. М. Бакланова // Вопросы современной науки и практики. 2011. №3(34). С. 111-115.

Klimkowska K. Education studies as evaluated by university students and university candidates. Challenges of contemporary education - theoretical and empirical contexts: Scientific symposium [Text] / K. Klimkowska. - Drohobych: publishing department of Drohobych Ivan Franko State Pedagogical University, 2014. - 178 p.

Маняк А. Маркетинг освітніх послуг вищої школи: польський досвід [Електронний ресурс] – Режим доступу : http://naub.oa.edu.ua/2015

British Council Services for International Education Marketing [Електронний ресурс] – Режим доступу : https://siem.britishcouncil.org/.

Германия привлекает иностранных студентов [Electronic resource] – Mode of access: http://ru.osvita.ua/abroad/higher_school/germany/17799/.

Fox K. Higher education marketing: the United States experience [Text] / K. Fox // University Education. – No. 2, 2012. – pp. 8-12.

Maslowsky C. Five Ways Higher Education Marketing Will Change in 10 Years [Electronic resource] – Mode of access: http://evolllution.com/ opinions/ways-higher-education-marketing-change-10-years/.

Державна служба статистики України [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.ukrstat.gov.ua/.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-03-18

Номер

Розділ

Соціально-економічні питання