КУЛЬТУРНО-ЦІННІСНА МОТИВАЦІЯ ДО ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ПРОДУКЦІЇ ПРОМИСЛОВИХ ПІДПРИЄМСТВ ЗАЛІЗНИЧНОГО ТРАНСПОРТУ В УМОВАХ ФОРМУВАННЯ ІННОВАЦІЙНО-ЛОГІСТИЧНОГО КЛАСТЕРУ
DOI:
https://doi.org/10.18664/338.47:338.45.v0i54.76310Ключові слова:
якість продукції, мотивація, корпоративна культура, культура якості, культурно-ціннісна мотивація.Анотація
В статті досліджено види мотивації, визначено актуальність внутрішньої мотивації як ключового інструменту підвищення якості продукції ІЛК, виділено управлінський аспект мотивації, який полягає в формуванні корпоративної культури. Дослідження існуючих моделей корпоративних культур, їх структур та елементів дозволили виділити такі структурні компоненти, як культура ведення бізнесу, культура виробництва та культура якості, котрі обумовлять формування орієнтирів поведінки учасників, персоналу ІЛК відповідно до сфери застосування на всіх життєвого циклу продукції. Отримав подальшого розвитку культурно-ціннісний підхід до мотивації учасників та персоналу ІЛК щодо підвищення якості продукції на всіх етапах його життєвого циклу, який полягає в формуванні та поширенні культури якості, як складової корпоративної культури кластеру, на основі розробленої системи цінностей, котра включає цінності та норми поведінки щодо забезпечення якості персоналу, якості виробництва та якості управління, принципів та мотиваційного інструментарію, що дозволить забезпечити високий рівень якості продукції на всіх етапах життєвого циклу, прискорити інтеграційні процеси системи якості ІЛК з усіма учасниками, функціональними його складовими.
Посилання
Аверин А.В. Ценностный основания корпоративной культуры [Электронный ресурс] / А.В. Аверин. – Режим доступа: http://superinf.ru/view_helpstud.php?id=1845
Балабанова Л.В. Стратегічне управління персоналом в умовах ринкової економіки: монографія / Л.В. Балабанова, О.В. Стельмашенко. – Донецьк: ДонНУЕТ, 2010. – 248с
Бойко Є.Г. Ціннісно-верована корпоративна система управління проектами і програмами: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. техн. наук: спец. 05.13.22 «Управління проектами і програмами» / Є.Г. Бойко. – К. – 2016. – 20с.
Верещагина Л.С. Резервы повышения качества персонала подразделений СМК [Электронный ресурс] / Л.С. Верещагина, О.Ю. Гордашникова // Вестник Чувашского университета. – 2008. - №4. – Режим доступа: http://cyberleninka.ru/article/n/rezervy-povysheniya-kachestva-personala-podrazdeleniy-smk
Зеркаль А. В. Перспективи підвищення якості управління персоналом крізь призму корпоративної культури [Электронный ресурс] / А. В. Зеркаль . – Режим доступа: http://www.investplan. com.ua/pdf/24_2015/11.pdf
Капитонова В.В. Мотивацонный аспект управления развитием предприятия: атореф.дис. на соискание науч.степени канд.экон.наук: спец. 08.00.05 «Экономика и управление народным хозяйством» / В.В. Капитонова. – Ижевск., 2013. – 22 с.
Киржинов Т. Р. Стимулирование персонала на повышение качества кондитерской продукции [Электронный ресурс] / Т. Р. Киржинов, Д. Н. Химишева // Научное сообщество студентов XXI столетия. Экономические науки: сб. ст. по мат. VII междунар. студ. науч.-практ. конф. № 7. – Режим доступа: http://sibac.info/archive/ economy/7.pdf (дата обращения: 21.05.2016)
Компанієць В.В. Морально-психологічні детермінанти у регуляції економічної діяльності / // Збірник наукових праць Державного економіко-технологічного університету транспорту. Серія: Економіка і управління. – К.: КУЕТТ, 2010. – Вип.15. – С.237-257
Корпоративна культура [Электронный ресурс] / За ред. Г.М. Захарчин, 2011. – Режим доступа: http://nebotan.info/ download.php?id=155
Кремнева Н. Инновации и традиции в корпоративной культуре перспективных российских предприятий [Электронный ресурс] / Н. Кремнева. – Режим доступа: https://web.warwick.ac.uk/russia/ manstruct/pubs/Statia8.doc
Куренная В.В. Разработка модели управления качеством продукции с учетом мотивации персонала [Электронный ресурс] / В.В. Куренная // Известия Оренбургского государственного аграрного университета. -2012. – Вып. № 36-1. Т.4. – Режим доступа: http://cyberleninka.ru/article/n/razrabotka-modeli-upravleniya-kachestvom-produktsii-s-uchyotom-motivatsii-personala
Литвинюк О.П. Розвиток корпоративної культури підприємства [Електронний ресурс] / О.П. Литвинюк, А.О.Ватаманюк – Режим доступу: http://enuftir.nuft.edu.ua/jspui/bitstream/123456789/11957/1/1-4.pdf
Логинова Ю. С. Управление персоналом на идеологическом уровне / Ю.С. Логинова // Молодой ученый. — 2012. — №4. — С. 154-157.
Овчаренко О.М. Організаційно-економічні засади управління розвитком корпоративної культури промислових підприємств: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. екон. наук: спец. 08.00.04 «Економіка та управління підприємствами (за видами економічної діяльності)» / О.М. Овчаренко. – Суми. – 2014. – 21с.
Поведение персонала или Корпоративная культура [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.bodylang.ru/mcoursebus/157-collective.html
Рынкевич Н.С. Модели организационной культуры экономической природы / Н.С. Рынкевич // Теоретичні і практичні аспекти економіки та інтелектуальної власності. – 2013. – В.1.Т.3. – С.155-159
СМК как средство повышения конкурентоспособности компании культура [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.jetinfo.ru
Харченко А.А. Корпоративная культура организации как фактор повышения качества предоставляемых услуг [Электронный ресурс]. / А.А. Харченко, В.В. Гавриш // Проблемы современной экономики. – Режим доступа: cyberleninka.ru /.../korporativnaya-kultura-organizatsii-kak-faktor-povysheniya-kach.
Шевченко И.Ю. Культурно-ценностные основания трудовых мотиваций в современной России // Система ценностей современного общества 20012. – №2. - С. 234-343
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2016 Вісник економіки транспорту і промисловості
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).