КУЛЬТУРНО-ЦІННІСНА МОТИВАЦІЯ ДО ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ПРОДУКЦІЇ ПРОМИСЛОВИХ ПІДПРИЄМСТВ ЗАЛІЗНИЧНОГО ТРАНСПОРТУ В УМОВАХ ФОРМУВАННЯ ІННОВАЦІЙНО-ЛОГІСТИЧНОГО КЛАСТЕРУ

Автор(и)

  • О. В. Дикань УкрДУЗТ, Україна

DOI:

https://doi.org/10.18664/338.47:338.45.v0i54.76310

Ключові слова:

якість продукції, мотивація, корпоративна культура, культура якості, культурно-ціннісна мотивація.

Анотація

В статті досліджено види мотивації, визначено актуальність внутрішньої мотивації як ключового інструменту підвищення якості продукції ІЛК, виділено управлінський аспект мотивації, який полягає в формуванні корпоративної культури. Дослідження існуючих моделей корпоративних культур, їх структур та елементів  дозволили виділити такі структурні компоненти, як культура ведення бізнесу, культура виробництва та культура якості, котрі обумовлять формування орієнтирів поведінки учасників, персоналу ІЛК відповідно до сфери застосування на всіх життєвого циклу продукції. Отримав  подальшого розвитку культурно-ціннісний підхід до мотивації учасників та персоналу ІЛК щодо підвищення якості продукції на всіх етапах його життєвого циклу, який полягає в формуванні та поширенні культури якості, як складової корпоративної культури кластеру, на основі розробленої системи цінностей, котра включає цінності та норми поведінки щодо забезпечення якості персоналу, якості виробництва та якості управління, принципів та мотиваційного інструментарію, що дозволить забезпечити високий рівень якості продукції на всіх етапах життєвого циклу, прискорити інтеграційні процеси системи якості ІЛК з усіма учасниками, функціональними його складовими.

Біографія автора

О. В. Дикань, УкрДУЗТ

к.е.н., доцент 

Посилання

Аверин А.В. Ценностный основания корпоративной культуры [Электронный ресурс] / А.В. Аверин. – Режим доступа: http://superinf.ru/view_helpstud.php?id=1845

Балабанова Л.В. Стратегічне управління персоналом в умовах ринкової економіки: монографія / Л.В. Балабанова, О.В. Стельмашенко. – Донецьк: ДонНУЕТ, 2010. – 248с

Бойко Є.Г. Ціннісно-верована корпоративна система управління проектами і програмами: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. техн. наук: спец. 05.13.22 «Управління проектами і програмами» / Є.Г. Бойко. – К. – 2016. – 20с.

Верещагина Л.С. Резервы повышения качества персонала подразделений СМК [Электронный ресурс] / Л.С. Верещагина, О.Ю. Гордашникова // Вестник Чувашского университета. – 2008. - №4. – Режим доступа: http://cyberleninka.ru/article/n/rezervy-povysheniya-kachestva-personala-podrazdeleniy-smk

Зеркаль А. В. Перспективи підвищення якості управління персоналом крізь призму корпоративної культури [Электронный ресурс] / А. В. Зеркаль . – Режим доступа: http://www.investplan. com.ua/pdf/24_2015/11.pdf

Капитонова В.В. Мотивацонный аспект управления развитием предприятия: атореф.дис. на соискание науч.степени канд.экон.наук: спец. 08.00.05 «Экономика и управление народным хозяйством» / В.В. Капитонова. – Ижевск., 2013. – 22 с.

Киржинов Т. Р. Стимулирование персонала на повышение качества кондитерской продукции [Электронный ресурс] / Т. Р. Киржинов, Д. Н. Химишева // Научное сообщество студентов XXI столетия. Экономические науки: сб. ст. по мат. VII междунар. студ. науч.-практ. конф. № 7. – Режим доступа: http://sibac.info/archive/ economy/7.pdf (дата обращения: 21.05.2016)

Компанієць В.В. Морально-психологічні детермінанти у регуляції економічної діяльності / // Збірник наукових праць Державного економіко-технологічного університету транспорту. Серія: Економіка і управління. – К.: КУЕТТ, 2010. – Вип.15. – С.237-257

Корпоративна культура [Электронный ресурс] / За ред. Г.М. Захарчин, 2011. – Режим доступа: http://nebotan.info/ download.php?id=155

Кремнева Н. Инновации и традиции в корпоративной культуре перспективных российских предприятий [Электронный ресурс] / Н. Кремнева. – Режим доступа: https://web.warwick.ac.uk/russia/ manstruct/pubs/Statia8.doc

Куренная В.В. Разработка модели управления качеством продукции с учетом мотивации персонала [Электронный ресурс] / В.В. Куренная // Известия Оренбургского государственного аграрного университета. -2012. – Вып. № 36-1. Т.4. – Режим доступа: http://cyberleninka.ru/article/n/razrabotka-modeli-upravleniya-kachestvom-produktsii-s-uchyotom-motivatsii-personala

Литвинюк О.П. Розвиток корпоративної культури підприємства [Електронний ресурс] / О.П. Литвинюк, А.О.Ватаманюк – Режим доступу: http://enuftir.nuft.edu.ua/jspui/bitstream/123456789/11957/1/1-4.pdf

Логинова Ю. С. Управление персоналом на идеологическом уровне / Ю.С. Логинова // Молодой ученый. — 2012. — №4. — С. 154-157.

Овчаренко О.М. Організаційно-економічні засади управління розвитком корпоративної культури промислових підприємств: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. екон. наук: спец. 08.00.04 «Економіка та управління підприємствами (за видами економічної діяльності)» / О.М. Овчаренко. – Суми. – 2014. – 21с.

Поведение персонала или Корпоративная культура [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.bodylang.ru/mcoursebus/157-collective.html

Рынкевич Н.С. Модели организационной культуры экономической природы / Н.С. Рынкевич // Теоретичні і практичні аспекти економіки та інтелектуальної власності. – 2013. – В.1.Т.3. – С.155-159

СМК как средство повышения конкурентоспособности компании культура [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.jetinfo.ru

Харченко А.А. Корпоративная культура организации как фактор повышения качества предоставляемых услуг [Электронный ресурс]. / А.А. Харченко, В.В. Гавриш // Проблемы современной экономики. – Режим доступа: cyberleninka.ru /.../korporativnaya-kultura-organizatsii-kak-faktor-povysheniya-kach.

Шевченко И.Ю. Культурно-ценностные основания трудовых мотиваций в современной России // Система ценностей современного общества 20012. – №2. - С. 234-343

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-05-24

Номер

Розділ

Економіка підприємства