КРОС-КУЛЬТУРНИЙ МЕНЕДЖМЕНТ ЯК МЕХАНІЗМ АДАПТАЦІЇ ПІДПРИЄМСТВ ДО СУЧАСНИХ УМОВ РОЗВИТКУ
DOI:
https://doi.org/10.18664/338.47:338.45.v0i54.76422Ключові слова:
крос-культурный менеджмент, полікультурна компетентність, персонал, підприємства транспортно-логістичної системи, адаптація.Анотація
У статті розглянуті проблеми адаптації персоналу підприємств транспортно-логістичної системи до умов мінливості, невизначеності, складності та багатозначності сучасного світу. Обґрунтована необхідність розвитку полікультурної компетентності персоналу у рамках крос-культурного менеджменту, яка пов’язана з процесами глобалізації та входження у світу та європейську транспортну мережу. Визначені теоретичні підходи до формування полікультурної компетентності, а також розглянуті результати досліджень різних вчених в галузі ділового спілкування та корпоративної культури, використання яких дозволить вирішити завдання по розвитку крос-культурного менеджменту і гнучко адаптуватися до умов VUCA-світу та міжнародного співробітництва.
Посилання
Берри Д. В. Кросс-культурная психология / Д. В. Берри, А. Х. Пуртинга, М. Х. Сигалл, П. Р. Дасен ; пер. с англ. – Харьков : Гуманитарній центр, 2007. – 560 с.
Куриляк В. Е. Міжкультурний менеджмент / В. Е. Куриляк. – Тернопіль : Астон, 2004. – 239 с.
Леонтович О. Введение в межкультурную коммуникацию / О. Леонтович. – М. : Гнозис, 2007. – 368 с.
Льюис Р. Д. Деловые культуры в международном бизнесе. От столкновения к взаимопониманию : пер. с англ. / Р. Д. Льюис ; 2-е изд. – М. : Дело, 2001. – 448 с. [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.far-east-chinese.narod.ru/ ethnicpsychology/Ljuis/Ljuis.htm
Мясоедов С. П. Основы кросскультурного менеджмента: как вести бизнес с представителями других стран и культур / С. П. Мясоедов. – М. : Дело. – 2003. – 256 с.
Панина Н. В. Факторы национальной идентичности, толерантности, ксенофобии и антисемитизма в современной Украине. / Н. В. Панина, В. І. Паниотто // Социология: теория, методы, маркетинг. – 2005. – № 4. – С. 26–45.
Парфенова Т. В. Японская модель управления человеческими ресурсами: опыт адаптации в других странах (на примере Великобритании) // Менеджмент в России и за рубежом. – 2008. – № 2. – С. 97–103.
Петрушенко Ю. М. Когнітивна концепція крос-культурного менеджменту / Ю. М. Петрушенко, Т. А. Голець // Вісник СумДУ ; серія «Економіка». – 2008. – №1. – С. 120–128.
Приятельчук О. А. Формування та розвиток системи кроскультурного менеджменту (на прикладі міжнародних корпорацій) : Автореферат дис. канд. екон. наук: 08.02.03 / О. А. Приятельчук ; Київський національний ун-т ім. Тараса Шевченка. – К., 2006. – 21 с.
Садохин А. П. Межкультурная коммуникация / А. П. Садохин. – М. : Альфа-М; ИНФРА, 2006. – 288 с.
Сидоренко Е. В. Тренинг коммуникативной компетентности в деловом взаимодействии / Е. В. Сидоренко. – СПб. : Речь, 2003. – 208 с.
Симонова Л. М. Кросс-культурные взаимодействия в международном предпринимательстве / Л. М. Симонова, Л. Е. Стровский. – М. : ЮНИТИ-ДАНА, 2003. – 189 с.
Ситар К. Основи міжкультурної комунікації / К. Ситар, Р. Когделл // Людина. – 1992. – № 5. – С.106.
Тромпенаарс Ф. Национально-культурные различия в контексте глобального бизнеса / Ф. Тромпенаарс, Ч. Хампден-Тернер. – Минск : Попури, 2004. – 528 с.
Фукуяма Ф. Доверие: социальные добродетели и путь к процветанию : пер. с англ. / Ф. Фукуяма. – М. : ООО «Издательство ACT» : ЗАО НПП «Ермак», 2004. – 730 с.
Хофстеде Г. Модель Хофстеде в контексте: параметры количественной характеристики культур [Электронный ресурс] / Г. Хофстеде. – Режим доступа: http://lse2010.narod.ru/olderfiles/LSE2014pdf/LSE2014Hofstede.
Gertsen M. Cultural change processes in mergers: A social constructionist perspective / M. Gertsen, A. – M. Soderberg // Unpublished manuscript. – Copenhagen Business School, 2000.
Hall E. T. Understanding Cultural Differences / E. T. Hall. – Yarmouth. ME : Intercultural Press, 1990.
Kluckhohn F. Variations in Value Orientations / F. Kluckhohn, Florence Kluckhohn, Fred Strodtbeck. – New York : Row, Peterson and Co., USA, 1961. –187 р.
Triandis H. The psychological measurement cultural syndromes / H. Triandis // American Psychologist. – 1996. – № 51. – P. 407–415.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2016 Вісник економіки транспорту і промисловості
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).