КРОС-КУЛЬТУРНИЙ МЕНЕДЖМЕНТ ЯК МЕХАНІЗМ АДАПТАЦІЇ ПІДПРИЄМСТВ ДО СУЧАСНИХ УМОВ РОЗВИТКУ

Автор(и)

  • Н. В. Попова ХТЕІ КНТЕУ, Україна
  • В. Г. Шинкаренко ХНАДУ, Україна

DOI:

https://doi.org/10.18664/338.47:338.45.v0i54.76422

Ключові слова:

крос-культурный менеджмент, полікультурна компетентність, персонал, підприємства транспортно-логістичної системи, адаптація.

Анотація

У статті розглянуті проблеми адаптації персоналу підприємств транспортно-логістичної системи до умов мінливості, невизначеності, складності та багатозначності сучасного світу. Обґрунтована необхідність розвитку полікультурної компетентності персоналу у рамках крос-культурного менеджменту, яка пов’язана з процесами глобалізації та входження у світу та європейську транспортну мережу. Визначені теоретичні підходи до формування полікультурної компетентності, а також розглянуті результати досліджень різних вчених в галузі ділового спілкування та корпоративної культури, використання яких дозволить вирішити завдання по розвитку крос-культурного менеджменту і гнучко адаптуватися до умов VUCA-світу та міжнародного співробітництва.

Біографії авторів

Н. В. Попова, ХТЕІ КНТЕУ

к.е.н., доцент 

В. Г. Шинкаренко, ХНАДУ

д.е.н., професор 

Посилання

Берри Д. В. Кросс-культурная психология / Д. В. Берри, А. Х. Пуртинга, М. Х. Сигалл, П. Р. Дасен ; пер. с англ. – Харьков : Гуманитарній центр, 2007. – 560 с.

Куриляк В. Е. Міжкультурний менеджмент / В. Е. Куриляк. – Тернопіль : Астон, 2004. – 239 с.

Леонтович О. Введение в межкультурную коммуникацию / О. Леонтович. – М. : Гнозис, 2007. – 368 с.

Льюис Р. Д. Деловые культуры в международном бизнесе. От столкновения к взаимопониманию : пер. с англ. / Р. Д. Льюис ; 2-е изд. – М. : Дело, 2001. – 448 с. [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.far-east-chinese.narod.ru/ ethnicpsychology/Ljuis/Ljuis.htm

Мясоедов С. П. Основы кросскультурного менеджмента: как вести бизнес с представителями других стран и культур / С. П. Мясоедов. – М. : Дело. – 2003. – 256 с.

Панина Н. В. Факторы национальной идентичности, толерантности, ксенофобии и антисемитизма в современной Украине. / Н. В. Панина, В. І. Паниотто // Социология: теория, методы, маркетинг. – 2005. – № 4. – С. 26–45.

Парфенова Т. В. Японская модель управления человеческими ресурсами: опыт адаптации в других странах (на примере Великобритании) // Менеджмент в России и за рубежом. – 2008. – № 2. – С. 97–103.

Петрушенко Ю. М. Когнітивна концепція крос-культурного менеджменту / Ю. М. Петрушенко, Т. А. Голець // Вісник СумДУ ; серія «Економіка». – 2008. – №1. – С. 120–128.

Приятельчук О. А. Формування та розвиток системи кроскультурного менеджменту (на прикладі міжнародних корпорацій) : Автореферат дис. канд. екон. наук: 08.02.03 / О. А. Приятельчук ; Київський національний ун-т ім. Тараса Шевченка. – К., 2006. – 21 с.

Садохин А. П. Межкультурная коммуникация / А. П. Садохин. – М. : Альфа-М; ИНФРА, 2006. – 288 с.

Сидоренко Е. В. Тренинг коммуникативной компетентности в деловом взаимодействии / Е. В. Сидоренко. – СПб. : Речь, 2003. – 208 с.

Симонова Л. М. Кросс-культурные взаимодействия в международном предпринимательстве / Л. М. Симонова, Л. Е. Стровский. – М. : ЮНИТИ-ДАНА, 2003. – 189 с.

Ситар К. Основи міжкультурної комунікації / К. Ситар, Р. Когделл // Людина. – 1992. – № 5. – С.106.

Тромпенаарс Ф. Национально-культурные различия в контексте глобального бизнеса / Ф. Тромпенаарс, Ч. Хампден-Тернер. – Минск : Попури, 2004. – 528 с.

Фукуяма Ф. Доверие: социальные добродетели и путь к процветанию : пер. с англ. / Ф. Фукуяма. – М. : ООО «Издательство ACT» : ЗАО НПП «Ермак», 2004. – 730 с.

Хофстеде Г. Модель Хофстеде в контексте: параметры количественной характеристики культур [Электронный ресурс] / Г. Хофстеде. – Режим доступа: http://lse2010.narod.ru/olderfiles/LSE2014pdf/LSE2014Hofstede.

Gertsen M. Cultural change processes in mergers: A social constructionist perspective / M. Gertsen, A. – M. Soderberg // Unpublished manuscript. – Copenhagen Business School, 2000.

Hall E. T. Understanding Cultural Differences / E. T. Hall. – Yarmouth. ME : Intercultural Press, 1990.

Kluckhohn F. Variations in Value Orientations / F. Kluckhohn, Florence Kluckhohn, Fred Strodtbeck. – New York : Row, Peterson and Co., USA, 1961. –187 р.

Triandis H. The psychological measurement cultural syndromes / H. Triandis // American Psychologist. – 1996. – № 51. – P. 407–415.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-05-24

Номер

Розділ

Менеджмент і маркетинг