УПРАВЛІННЯ ІННОВАЦІЙНОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ ПІДПРИЄМСТВ В УМОВАХ ГЛОБАЛЬНОЇ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.18664/338.47:338.45.v0i69.200571Ключові слова:
інновації, інноваційна діяльність, конкурентоспроможність, регіональний конкурентний ринок, національний конкурентний ринок, світовий конкурентних ринок, нестабільность економічної системиАнотація
У часи глобальної нестабільності економічної системи нагальним постає питання підвищення конкурентоспроможності суб’єктів господарювання на регіональному, національному та світовому ринках як короткостроково, так і в довгостроковій перспективі. Адже рівень конкурентоспроможності окремих підприємств, їх стійке функціонування та збереження раніше завойованих позицій на конкурентних ринках різних рівнів безпосередньо впливає на розвиток галузей та економіки країни у цілому.
Інновації по відношенню до конкурентоспроможності підприємства являють собою науково-технічні, техніко-технологічні, соціально-економічні й організаційно-адміністративні зміни у господарській діяльності суб’єкта господарювання, які, на відміну від існуючої практики, спрямовані на удосконалення виробничих процесів з метою забезпечення стійкої позиції на регіональному, національному, світовому конкурентних ринках.
Розуміючи зростаючу значущість інновацій в контексті підвищення конкурентоспроможності підприємства, суб’єкти господарювання формують стратегічну поведінку на основі інноваційного підходу, де головною метою виступає освоєння нових технологій та виробництво нових товарів і послуг. Саме вони [підприємства] мають можливість досягти лідируючих позицій на ринку, зберегти високі темпи розвитку, знизити витрати та підвищити рівень прибутку, тим самим забезпечуючи умови для довгострокового функціонування на регіональному, національному, світовому конкурентних ринках.
Посилання
Панченко С.В. Управління бізнесом [Текст]: підручник / С.В. Панченко, В.Л. Дикань, І.В. Воловельська та ін.; за заг. ред. В.Л. Диканя. – Харків: УкрДУЗТ, 2017. – 288 с.
Дикань В.Л. Забезпечення конкурентоспроможності підприємств [Текст]: підруч. / В.Л. Дикань, Ю.Т. Боровик, О.М. Полякова, Ю.М. Уткіна. – Х.: УкрДАЗТ, 2011. – 421 с.
Панченко С.В. Підприємництво [Текст]: підручник / С.В. Панченко, В.Л. Дикань, О.В. Шраменко, О.М. Полякова, Ю.М. Уткіна. – Х.: УкрДУЗТ, 2016. – Ч.1. Теоретичні основи організації підприємницької діяльності. – 241 с.
Панченко С.В. Підприємництво [Текст]: підручник / С.В. Панченко, В.Л. Дикань, О.В. Шраменко, О.М. Полякова, Ю.М. Уткіна. – Х.: УкрДУЗТ, 2016. – Ч.2. Реалізація підприємницької діяльності у сучасних ринкових умовах. – 241 с.
Суворов А. И. Понятие конкурентоспособности предприятия [Электронный ресурс] / А. И. Суворов, Б. Ф. Фомин. – Режим доступа: http://www.big.spb.ru/publications/other/strategy/competitive_ability_of_company.shtml
Теребух А.А. Інноваційний імператив економічного розвитку [Електронний ресурс] / А.А. Теребух // Ефективна економіка: електронний журнал. – 2015. – №11. – Режим доступу: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=4483
Полозова Т.В. Інноваційна діяльність підприємства та економічні сутність інноваційного процесу [Електронний ресурс] / Т.В. Полозова, Д.Ю. Кривцун // Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. – 2015. – №12. – Режим доступу: http://www.vestnik-econom.mgu.od.ua/journal/2015/12-2015/26.pdf
Мануйлович Ю.М. Дослідження сутності та трактування поняття конкурентоспроможність підприємства [Електронний ресурс] / Ю.М. Мануйлович // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2013. – №.4 – Режим доступу: http://mmi.fem.sumdu.edu.ua/sites/default/files/mmi2013_4_274_282.pdf
Козловський Є.А. Конкурентоспроможність продукції підприємства через призму глобальної конкурентоспроможності [Електронний ресурс] / Є.А. Козловський // Молодий вчений. – 2017. – №10(50). – Режим доступу: http://molodyvcheny.in.ua/files/journal/2017/10/208.pdf
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Вісник економіки транспорту і промисловості
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через [ВКАЖІТЬ ПЕРІОД ЧАСУ] з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).